3 barn tätt

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Alexandra
Kontakt:

3 barn tätt

Inlägg av Alexandra »

Din vilja är min lag, Anna :lol:
Om allt vill sig väl kommer tredje lilla miraklet till Valborg, är i v8 nu...
Visst oroar jag mig för missfall, har inte haft nått förrut så min mörka sida säger att det nog kan vara min tur nu... men å andra sidan så kan det gå åt skogen i v40 oxå! Eller när ungen är 14år...Så jag gör så gott jag kan och jagar undan alla vargar!! :wink: :)

Jag som trodde jag hade svårt att bli gravid :shock: inte nu längre kan man väl säga :lol:
Det blir 25månader mellan Virve och Wilhelm och 16 månader mellan Wilhelm och minstingen...! Oj vad jag glädjer mig! Å på arbetet får de vara glada om de ser mig mer detta decenium!! :lol: Jag säljer det ena arvegodset efter det andra för att kunna spara på föräldradagarna! :wink:

:arrow: En liten undran har jag dock :roll:
Varför rekommenderar fru AW 3barn tätt och inte 4? Själv har jag sagt 2 eller 4 barn, för mellanbarnet har det ofta tufft... (för liten för att vara stor och för stor för att vara liten...) behöver väl knappast tillägga att jag själv är mellanbarn?? :lol:
Vi får väl se hur det känns när (om) liten kommit till oss... om barnalängtan går över sen...
Hur som skaver, lite rapport från lycklig mor i Öglunda!
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
father of sons

Inlägg av father of sons »

Grattis! :D
miar70
Kontakt:

Re: 3 barn tätt

Inlägg av miar70 »

JÄTTTEgrattis!
Såklart kommer allt att gå bra :wink: Oro är den arma moderns lott :roll:
Hoppas du mår fint, vilken glädje med ett tredje litet troll, lagom till våren :!:
Alexandra skrev: En liten undran har jag dock :roll:
!
Har AW verkligen sagt detta :?: :shock: Jag tror nog hon rekommenderar MÅNGA barn tätt, jag :wink:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

ooops...Vilket jättekonstigt citat jag fick till :oops: :lol:
Jag menade såklart det om att du skrev om att ha "bara" tre barn tätt...Ursäkta :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Grattis till magen!! Härligt! :D :D
Jag är själv mellanbarn, jag vet vad du pratar om... :wink:
Men MammutMaria skrev en gång att den tredje var "pricken över i" :D
Och jag undrar, om man är 4, blir det inte då TVÅ mellanbarn :?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Alexandra
Kontakt:

Inlägg av Alexandra »

Miar70: Såhär läste jag i intervjun med Anna som finns att läsa på förstasidan:

"Tre barn tätt vill jag rekommendera, om man får önska. Blir det glapp mellan dem, är två kullar att föredra och med åtta-tio-tolv år emellan."

Det var bara det jag lurade på :roll: om det fanns nån förklaring till varför just tre och inte fyra...

Och anna: du har en poäng där, med att fyra barn innebär 2 mellanbarn... men då har de ju varandra i alla fall? :wink:

i övrigt TACK för alla lyckönskningar! jag har redan packat upp mammakläderna!! :lol:
En tös, tre grabbar.
kokos

Inlägg av kokos »

Jag tror att hon menar att det är bättre att få tre barn tätt (eller fler - för all del :lol: ) än att få två barn tätt och sedan en ensam sladdis senare. DÅ är det bättre med två kullar: t ex två barn först och två barn senare. Så har jag fattat det.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Alexandra
Kontakt:

Inlägg av Alexandra »

AHAAA #-o
Ja det låter ju fullständigt logiskt! :shock:
Tack för upplysningen :lol: :wink:

Ibland är min hjärna inte så snabb... men så har den ju varit inkopplad på "småbarns-tänk" de senaste tre åren :lol:
En tös, tre grabbar.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"