Smakportioner av allt nytt?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
father of sons

Smakportioner av allt nytt?

Inlägg av father of sons »

:D

Sonen har i två månaders tid ätit fast föda, i början var det små smakportioner - nu äter han rejält!

Gröt (vuxenportion) med halv mosad banan + katrinplommonpuré, grönsakspureér och fruktpureér. Ammas fortfarande "lite på slutet"..

Vi började ge köttpureér som smakportioner för ett tag sen och nu undrar vi helt enkelt om vi ska ge smakportioner på ALLT nytt ( pasta med kyckling, ris med kalvkött, pasta med...) eller är det bara att tuta och köra?

:D
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Hej, jag har bara givit smakportioner av det allra första (potatis, majs, pasternacka, gröt och frukt). När de små började glufsa i sig hela portioner av dessa enkla smaker så fyllde jag ut en hel portion potatis med lite rödspättepure osv.
Men detta höll jag bara på med ett litet tag för så fort de fick smak för ätandet så tutade jag på och det har fungerat. :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Willes mamma

Inlägg av Willes mamma »

Samma här. Efter att ha gett smakisar av potatis-, majs- och palsternackpuréer osv. i början, gick vi på med de andra direkt.
Inga som helst problem.
Förstagångsmamma när jag var 42
Wille kom till oss den 22 juni 2004... och han har skrattat sen dess :heart:
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Även vi tutade och körde. Iza tyckte att den "blandade" maten var mycket godare än de trista smakisarna så hon var överlycklig när vi började med dem! :D
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
kokos

Inlägg av kokos »

Jag har också bara kört utan att tveka efter de första smakisarna. Tog det lite lugnt med köttet i början, men ökade sedan på mer och mer, men jag brydde mig inte om vilket sorts kött det var. Kött- och fiskpuréer är ju mycket godare, tycker vår lilleman.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"