Nu är vår Lilla Victor 8 veckor och vi följer Standardmodellen så gott vi kan, har dock en del frågor (långt)
:

Victor har till och från stora uppstötningar (pratar säkert 1/2 dl), de kommer inte efter varje mål men förra veckan kom de en gång om dagen

Man kan inte se något mönster, att de kom vid samma tidpunkt. Till saken hör att han kan vara svår att rapa och nu har vi varit mer tålmodiga med det och det har blivit något bättre. Dessa kräkningar gör att man sitter och är lite spänd på om det ska komma eller inte vid varje Påfyllnad. I morse ammade jag honom 25 minuter med tre rapningar från ena bröstet, vi bytte blöja och hade skoj, efter ytterligare ca 25 minuter var det dags för Påfyllnad men Lillen bara slickade på bröstvårtan och hulkade. Jag vågade inte ge mer. Satt en stund och bröstvårtan fanns där om han ville ta den men icke. Efter 10 minuters erbjudande utan resultat fick han sitta upp för ensamlek. Blev trött efter 10 minuter (vaken totalt 11/2 timme). Lade honom och han sover nu sedan 1 1/2 timme tillbaka med vagning emellan. Kan detta vara rätt

Har någon samma efarenhet som jag att inte ge Påfyllnaden

Eller ger jag honom "för mycket" första gången

På grund av stora kräkningar är det svårt att hålla sig till ett schema. Ibland måste han ju vara vaken i 2 1/2 timma för att fylla på det han kräkts upp och då ruckas allt

. Någon som har ett bra förslag på lösning
Detta har medfört att jag anpassar mig lite efter honom men jag har vissa riktmärken. 1. Hålla Lillen vaken i 2 timmar helst, men blir han trött efter 1 1/2 så lägger jag honom. Oftast är han vaken 2 timmar, han kan tom vara vaken 2 1/2 utan gnäll
2. Sova minst 1 1/2 timme, vaknar han tidigare så vagnar vi. Vaknar Lillen efter 1 1/2 timme tar jag upp honom, annars får han sova 2 timmar,men max 2 1/2 då han i så fall väcks.

Ibland sover han bara 20 minuter och det går inte att vagna honom till ro, han accelererar från gnäll till skrik. Jag har en gräns på 20 minuter. Funkar inte det så tar jag upp honom. Är detta helt fel

Borde jag truga mer

Han kommer då inte ens till ro dvs han "svarar" inte på vagningen. Detta gör att jag inte vet om min vagning egentligen fungerar annars heller

, jag blir så osäker, (han kanske hade somnat om ändå). Vi vagnar när Lillen gnyr och gnäller, han skriker sällan upp sig.
3. Försöker börja morgonen mellan 07.00 och 07.30 och siktar på kväll ca kl.21.00.

Vi ger 4 mål mat om dagen och sista målet brukar kl bli ca 20.30- 21.30. Sover ibland 8 timmar och ibland 6 timmar innan nattmål på 20 minuter sover sedan till ca 07.00. Behöver lite vagning emellanåt. Har sett att många av er ger 5 mål mat. Är det något jag borde försöka ge om vi ska få till 8 timmars sömn

Känns så konstigt att väcka honom ex. 23.00 för att ge 20 minuters nattmål när vi aldrig annars gjort det. Hur struliga och osammanhängande dagarn varit så fårstår han alltid att det är natt efter 4 mål

Klok liten kille.

Nu när Lille är 8 veckor skulle jag vilja införa ett schema och försöka ha det som riktmärke. Är det ok att börja morgonen 07.30. Synpunkter mottages gärna. Vill gärna ha en rytm den dagen när han sover 12 timmar på 07.30-19.30. Att se någon rytm är svårt eftersom vi blivit störda av kräkningar, så jag vet inte om vår lille krabat är morgon pigg eller kvällspigg. Men det är en nyfiken liten kille vi har och oftast nöjd och glad

Ang. bröstmängd. Eftersom mina bröst alltid är redo för en extra portion mål mat så har jag rätt mycket mjölk. Victor har räddat mig många gånger från en bröstexplotion

Eftersom det finns så mycket mjölk, tar det längre tid för honom att nå den feta mjölken då

Borde jag pumpa ur innan matning
Många frågor från en glad mamma till en pigg Victor.

Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.