Och så bara funkar allt igen :-)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Hegro

Och så bara funkar allt igen :-)

Inlägg av Hegro »

Utan alltför mycket krångel så bara fick vi ordning på sovandet igen. Vi har haft en lång period när varje sovstund inletts med vilda protester. Strunt samma att killen är så trött så att borde ha kunnat somna mitt i leken. Sova ska man bara inte och där med basta! Men nu har det vänt. Visst muttras det en del men han somnar utan buffande och med bara ramsan och det går ganska fort. Max 2-3 minuter.
Det som hände nu var egentligen att efter tre nätter då han vaknade varje timme (snorig och tand på väg ut) så var han urgrinig och jag genomtrött. När han då fjärde natten fortsatte på samma sätt var jag så himla trött att jag verkligen fick tryck i "natti natti, sov så gott" där jag låg i min säng. För jag verkligen bara inte orkade kliva upp igen. Och det var som att ungen bara suckade och la sig ner och somnade om :shock: :D och på den vägen är det... Där ser man hur viktigt det är med den där attityden :wink:
Nu ska vi bara ta oss igenom vargtimmen också då vaknar han men somnar faktiskt om efter en stunds knorrande.

Och nu ligger han så förnöjt i sin säng och plockar med sina leksaker. Har väl gjort den bortåt en halvtimma nu utan att ha sett mig en enda gång. Var och kikade på honom när det vart tvärtyst då hade han hittat sladden till babylarmet och den var ju vansinnigt spännande så klart :D
Emil 040625 och Lina 061204
Mina älsklingar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Vad härligt!! :D

Där ser man, det skadar alltså inte att vara lite ARG :twisted: och irriterad, då blev det attityd i ramsan, och den gick in! :D

Lycka till med vargtimmen!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Helt rätt tänkt och handlat! Se resultatet!
kokos

Inlägg av kokos »

Det är underbart när det fungerar igen! Det är så skönt att ha en metod.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"