Om andningsövningar och maginnevånaren...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Gäst

Om andningsövningar och maginnevånaren...

Inlägg av Gäst »

God morgon alla pigga, gravida! :D

Hör ni, kan man införa lite rutiner och ramsa redan i magen..? :P (Ja.ja, jag vet... men jag tänkte att jag kanske kan buffa tillbaka, eller så..) Den här skapelsen sover Sällan eller Aldrig, och när jag på kvällen gör mina andningsövningar är det så livat i magen att jag har vissa koncentrationssvårighter... :heart: Vi snackar vecka 24 from imorgon...

Vettig fråga: :shock:

Innan sommarlovet kunde jag med lätthet hålla på med flämtandning i 75 sekunder, nu max en minut. :?: Läste här någonstans att dt blir bättre senare när magen lägger sig längre ner, kan det stämma? Är det här vanligt?

Hugo rörde aldrig på sig så här mycket, men det var kanske pga det där med säte... :roll: brukar tvåorna vara mycket mer rörliga, eller vad..? :heart:
beccisen

Inlägg av beccisen »

Det där med andningen kan jag inte svara på, men rörligheten har varit större vid min andra graviditet. Mitt första barn låg också i säte och rörde sig inte alls lika mycket. Imorgon går jag in i v 40 och det rör sig fortfarande mkt. Kankske inte just i går och idag eftersom bebis är på väg ut nu :lol: :!: :!:

Troligvis åker vi in ikväll eller inatt :)
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lycka till! :D
Lena

Inlägg av Lena »

Åh, så spännande om det är på gång, beccisen! :D Önskar att jag hann in oftare på den här avdelningen, men numera håller jag ju mest till på chatavdelningen Späda och små :D Tog mig nyss en snabb visit här dock. Tänk att det bara är sex veckor sedan man själv var i det magiska gravidtillståndet och sen plötsligt tog klivet över på andra sidan... :wink:

Må gott alla gravida!

Kram!
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"