Nu är Victor 6 veckor, blir 7 på onsdag.
Har nu sedan 2 dagar tillbaka börjat med att ge honom mat när han vaknar under 1 timma med en kvarts marginal men jag har en del frågor iom detta och något har hänt:
Frågor:
Shemat:
07.30 ger mat från ett sprängfullt bröst. Lillen äter så han nästan sätter i halsen, mjölken bara rinner ur bröstet
08.30 ca Sitter i babysitter när vi äter frukost, vi byter blöja. Vi sjunger etc. Han skrattar och är glad.
09.30 Lägger honom på mage i vagnen han är fortf. vaken men man ser att han har, vad vi säger, "Gösögon". Somnar utan problem.
11.30 Vaknar av sig självt. Gnyr lite. Tar upp och ser till att han är rejält vaken. Ger från det andra bröstet som nu är sprängfullt. Han äter fint och är vaken och med.Klara inom timmen.
12.30.Han är med när jag stryker etc. Vi sjunger, han verkar nöjd och skrattar.
13.30 Lägger honom i vagnen på mage, vaken, men även nu somnar själv utan problem, utan vagning.
15.45 Vaknar av sig själv. Ger mat från det andra bröstet men är nu dåsig och blundar när han äter men äter dock. Trugar, rapar, försöker hålla honom vaken. Ger mat 45 min
16.30 Är inte missnöjd men lite lågmäld, inte lika glad som på fm.Svårare att skratta. Vi sjunger etc.
17.45 Läggs på mage och somnar igen utan problem.
NU BÖRJAR KVÄLLENS KRÅNGEL (vart så 2 kvällar i rad)
18.15 Vaknar efter 30 minuter! Visar klara tecken på att ham är hungrig, handen i munnen och "eh, eh". Försöker vagna först men det hjälper inte, Lillen skriker upp sig. Tar upp honom och ger det ena bröstet kl.18.30 som han sveper
20.45 Lägger honom men då blir han klarvaken, höjer sin lilla nacke och vagning hjälper inte. Ger honom bröstet igen och han tar 5 tag och somnar. Lägger honom igen och han somnar 21.00 (det har han gjort de senaste 5 dagarna) Nu sover han till 04.30 i natt (har sovit bra på nätterna sedan ca 14 dagar tillbaka. Sover mellan 5,5 -7,5 timma i sträck.
04.30 ca Ger ett snabbt natt mål på 20 minuter. Lägger och han somnar genast.
MORGONSTRUL:
Vaknar ca 05.30 och gnyr och vrider sig (Stängda ögon) vi vagnar till och från till kl. 07.30
Tacksam för synpunkter och kanske ett annat matschema. Kvällsslurk
Kram
Yvonne