http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=7688
Jag har blivit rekommenderad att låta honom bestämma själv men det känns absolut inte rätt eftersom han konstant får för lite sömn då. Dessutom uppstår två olika scenarier beroende på om han eller jag styr.
Resultat: äter var tredje timme inom marginalkvart, sover oregelbundet och sover totalt ca 3-4 tim för lite i förhållande till sitt behov.
Blir grinig, orkar inte fullfölja målen vaken. Sover BRA om natten men visar inga tendenser att sova över ett nattmål. Med nattslurk före midnatt äter han runt 02.30 och sedan 05 och 07-07.30. Men sover som sagt stabilt däremellan, ingen vagning behövs.
Resultat i natt: NATTKLUBB!
Detta är exakt samma resultat
Varför havererar nätterna med struktur
Igår upplever jag att han ätit okej under dagen även om han ätit mer mängd någon annan dag. I natt blev det ju också en lite tokig improvisation. (Trodde han skulle sova som "vanligt"
Han matas med flaska och äter mellan 90-180 ml/mål - bröstmjölk/NAN 1 ungefär 50-50. Vanligast runt 120 ml, men oftast 90 första morgonmålet då han (förstås!
Igår åt han totalt 705 ml på dagtid (natten innan 235 ml uppdelat på två mål). Dagen innan åt han totalt 805 ml på dagtid.
Visst borde det vara en skaplig mängd att sova på? Eller är det för lite?
Det kan ju hursomhelst absolut inte finnas behov att äta varannan timme på natten och inte heller oftare än var 3:e på dagtid. Någon gång måste ju lilla magen vila också och äter han ofta så blir det bara duttande och ingen tid att sova