Min fråga är NÄR ni ger era barn (runt 6 månader) mat om ni samtidigt ammar?
Hennes matschema ser ut så här idag:
06.30 amma
10.30 amma
11.00 smakis (grönsakspuré och katrinplommonpuré som efterätt, men hon äter som sagt bara litegrand)
13.30 amma
16.30 - 18.00 amma + gröt (vet inte NÄR jag ska göra vad här för att hon ska få i sig så mkt som möjligt, prova på olika sätt och det är ju inte så bra...
18.30 nattslurk (sova 19.00)
Om jag ger henne ett helt mål vid 10.30 så är jag rädd att hon inte är så hungrig vid smakisdags, dessutom blir det ju väldigt nära mellan målen... 10.30 är ju dock för tidigt för lunch, när jag sen ska byta ut amning mot mat.
Samma problem på kvällen med gröten. NÄR amma och när ge gröt? Vet att det inte finns ETT rätt svar, men skulle gärna bli lite inspirerad av era matscheman!