Sover han för lite nu? Bara en lur..

Skriv svar
Fialoppan

Sover han för lite nu? Bara en lur..

Inlägg av Fialoppan »

Pojk på ett år som sovit ok tack vare råden här och barnaboken! För någgra v sen var vi på sem i husvagn, han hade förutsättn att somna under ensamleken - brukade alltid somna efter ca 45min-1 h, nöjd. väckt efter 20/45 min.
Nu var det väl så spännande i husvagnen så han sov inte. När vi var hemma igen vill han inte sova. Det känns som en lur är för lite o 2 för mkt? Därför vill jag ge honom chansen att sova gnm ensamleken. SChema:

7 00 morgon
8 00-9 ensamlek
11 lunch
11.30-13 sova
14 mellis
17 middag
18.45 gröt
19.15 godnatt
Det känns som han skulle klara att sova en gång, men att luren på dan skulle behöva vara längre....? Han är så gnällig nu förmodl för han är trött. :(
Vargen har smygit sig in hos mamma :oops: :oops: Jag måste ta över fattar jag ju, men ska han sova mer eller???

Tittar jag på forumet så känns det som jag har för lite sovtimmar? Hjälp mig nu snälla, ge mig en spark därbak eller nåt :wink:
Fialoppan mamma till Albin 050719
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
Om du vill att han ska få möjlighet att somna på ensamleken så tror jag att du behöver få till den lite längre än en timme. I alla fall 1,5.
Vi har kört en timme, men Vera har bara somnat när hon varit sjuk. Det kan ju vara annorlunda för er, men jag tror att det är svårt att hinna ta den luren och ändå hinna leka och lösa problem.

Vad gäller schemat så tycker jag att långluren ligger tidigt om han ska sova på ensamleken. Det blir långt till kvällen. Men det måste ni ju avgöra.

När Vera var 1 år sov hon ett långt pass (1,5 timme) på förmiddagen 10.30-12. Sedan hade hon 45 minuter på eftermiddagen (ca 14.30-15.15) där hon fick sova så länge hon sov (oftast 20 minuter). När hon inte sovit på fem pass så tog vi bort det - 16 månader var hon då - och så småningom flyttade vi fram dagsluren lite.

Lite tankar från mig.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"