Hej!
Håller på att få min sjuveckors kille at tsova över ett nattmål och har kört två nätter nu men är lite osäker för hur han reagerar.
Han somnar över huvudtaget inte om mer än max tio minuter innan det är dags för mat. Han somnar vid 21.00, vaknar vid 01.00 och jag vill att han somnar om till 03.00. Jag får alltså vagna honom ända till kl. 03.00, för ha somnar om max tio minuter. Kan tillägga att han är vältankad innan jag lägger honom vid 21.00. Är inte det konstigt?
Sedan när jag väl tar upp honom får jag honom inte att somna om förrän efter ca en timme, med vagning eller buffning.
Är det något som går snett?
Konstig reaktion vid nattvagning???
Konstig reaktion vid nattvagning???
Sullan med tv? pojkar. Henrik september 03 och Markus 14 juni 2006
Hej Sullan!
Jag har samma problem! (efter 5 nätter...) Har testat alla möjliga tekniker på vagningen, dra bryskare, skjuta ifrån mer, längre tag, vagna lite längre, kortare osv osv. Men deras inre klocka verkar vara fast inställd på att det SKA vaknas. Se mitt separata inlägg.
När det gäller sövning efter målet så har jag bara inte orkat vagna mer. Han har varit förvånansvärt pigg - jättekul att titta på allt i mörker. 8) Jag har lagt honom i vagnen, brett ut händerna över ryggen som ett "nu är det dags att sova"-tecken, tryckt till, gått ut, stängt dörren och lagt mig med öronproppar. I natt var första gången han gav ifrån sig skrik. Jag puttade upp mannen som vagnade 2 omgångar sedan sov han (ja både mannen och sonen faktiskt
) till 7. De tidigare nätterna har han faktiskt somnat själv. Vad händer om du bara lägger din son för att somna om själv?
Varma hälsningar
Carin
Jag har samma problem! (efter 5 nätter...) Har testat alla möjliga tekniker på vagningen, dra bryskare, skjuta ifrån mer, längre tag, vagna lite längre, kortare osv osv. Men deras inre klocka verkar vara fast inställd på att det SKA vaknas. Se mitt separata inlägg.
När det gäller sövning efter målet så har jag bara inte orkat vagna mer. Han har varit förvånansvärt pigg - jättekul att titta på allt i mörker. 8) Jag har lagt honom i vagnen, brett ut händerna över ryggen som ett "nu är det dags att sova"-tecken, tryckt till, gått ut, stängt dörren och lagt mig med öronproppar. I natt var första gången han gav ifrån sig skrik. Jag puttade upp mannen som vagnade 2 omgångar sedan sov han (ja både mannen och sonen faktiskt
Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
Hur ska du göra??
Hur länge ska du fortsätta med vagningen, tills du får resultat eller ger du upp? Jag kör på i natt oxå sedan får jag se om jag pausar och kör igenefter ett tag för just nu är jag såååå trött......
Har försökt lägga honom vaken oxå men utan vagning så somnar han inte om.
Lycka till!
Har försökt lägga honom vaken oxå men utan vagning så somnar han inte om.
Lycka till!
Sullan med tv? pojkar. Henrik september 03 och Markus 14 juni 2006