Ramlar och slår mig

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nian

Ramlar och slår mig

Inlägg av Nian »

Hej alla erfarna!
Jag ar precis i början av vecka 32, och idag har jag snubblat och ramlat omkull två gånger, rakt i asfalten på jobbets parkeringsplats. Resultatet är två uppskrapade handflator, en dito armbåge, två dito knän och en dito ankel. :(
Jag är duktigt öm lite överallt - men bejbin sparkar och håller på som vanligt :)
Är det jag som är klumpig, eller vet någon om detta har med graviditeten att göra? Jag har gått upp kanske 4-5 kilo och hade på mig skor (visserligen högklackade) som är väl använda sedan många år tilllbaka. Ena gången bar jag väskor och den andra gången (två timmar senare!) bar jag ingenting.
Kanske balansen med den växande magen, kanske allmänt distraherad, vad vet jag. Jag fick mitt första barn för 14 år sedan och kan inte minnas att jag vinglade omkring speciellt mycket. Känner någon igen sig?

Ska försöka inte få fler plåster idag.

Sommarhälsningar till alla Forumbesökare!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej där,

lederna blir mycket mjukare när man väntar barn (har tyvärr glömt varför- det är något ämne som ökar eller minskar...). Jag ramlade flera gånger när jag var gravid, helt enkelt därför att fötterna vek sig. Inte helt ovanligt alltså, men väldigt obehagligt.

/Pea
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Nian - och välkommen :D
Låter ont det där...
Kan inte ge dig nån bra förklaring, förutom att ditt blodtryck kanske är lågt :?:
Har själv haft mkt lågt blodtryck, men det märks ju mest när man reser sig upp+att jag varit duktigt trött hela tiden.
Kanske ska du ändå byta till platta skor :wink: jag vrickar fötterna tom i mina tofflor, jag :lol:
Hoppas du håller dig på benen nu,
Kram Mia :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
T.P

Inlägg av T.P »

Hej :) det är väl så oxå att tyngdpunkten förflyttas...att man därför blir "klumpigare" har för mig jag läst det ngn stans.. :?:
barn födda 04/06/08
Tina-Stina

Inlägg av Tina-Stina »

Känner igen det! När jag var i slutet av graviditeten med sonen var det mycket snö och kallt...och isfläckar. Jag gjorde en sådan generalvurpa och landade pladask på sidan..försvarsmekanism? ont gjorde det iallafall! ja, jag är en riktig klumpeduns när jag är gravid! :lol: Inget hände med bebben som tur var!
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Jag blev också klumpig. Jag tror att det stämmer att tyngdpunkten förflyttas.
En gång snubblade jag mitt på platta marken och hade ett paket fil i en kasse, paketet sprack, jag hede fil över hela byxorna. :shock:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"