/LO skrev:Hej
Skaffa en STOR gammaldags liggvagn. Brukar finnas på blocket eller liknande för några 100-lappar.
/LO
Om du visste vad jag letade efter just en sådan på Blocket redan när Frans var på väg! Men var finns dessa gamla hederliga vagnar??? Den vagn från 1970 som mina föräldrar hade kvar från "min tid" var visserligen lite, lite större än en modern liggvagn, men även den är för trång nu. Det finns en sorts danska vagnar modell jumbo som jag sett på Blocket, men de kostar tyvärr betydligt mer än några 100-lappar, snarare några 1000-lappar

Om någon ser en vagn enligt din beskrivning får ni gärna hojta!
Annars får det väl bli ryggläge som för er Päivi och LindaVega. Han vänjer sig kanske vid det också efter ett tag. Som det är nu vrider han alltid huvudet mot underlaget när det är snart-sovdags och han vill somna men ligger på rygg - kanske man kan lägga en tunn filt eller större tygnäsduk över ansiktet för att få lite samma känsla som maglägets gosa-ansiktet-i-lakanet ger?
45-min skarven har vi ju brottats med sedan dag 1 (el åtminstone sedan efter smekmånaden)

och den spökar fortfarande även om han numera är tyst och somnar om själv efter en stund. Tack för promenadtipset ifall vi får samma strul!
Tack för era svar! Vill gärna ha fler! Är så nyfiken på hur "alla andra" här på forumet gör (hmm... skulle kanske gjort en "poll" istället...?)