Jag måste dåååååna!!!

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Kristin

Jag måste dåååååna!!!

Inlägg av Kristin »

Hej!

Vet ni vad???? JÄ-LA BVC :twisted: :twisted: :twisted: !

En kompis till mig berättade just att hennes svägerska har fått rådet/blivit kommenderad av BVC att absolut INTE sluta med nattmålet eftersom deras bebis inte går upp i vikt som den ska!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag dööööööööööööör!!!!

Jag sa med allvarlig stämma till min kompis "säg till svägerskan att det handlar om att hon skall ge bebisen tillräckligt med mat på DAGEN. Nattmål är inte nödvändigt om man ger tillräckligt på dagen".

Det är nästan så att jag vill ringa upp svägerskan själv...

Fatta att den här bebisen är hela sex månader också. Stackars mamma och bebis.

BVC gör mig TOKIG!

Kram
Kristin-som-har-en-fyra-månaders-bebis-och-som-sover-på-nätterna :D
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
ia

Inlägg av ia »

Otroligt! Det knepiga ar ju, savitt jag vet och enligt manga andra har jag fattat det som, att det ar forst nar man lagger av med att ata pa natten som aptiten kommmer pa dagen! Eller hur? Har ingen erfarenhet av bvc sjalv eftersom vi bor dar vi bor men de verkar verkligen fantastiskt daligt palasta i storsta allmanhet...

maria
Mamma till tvillingar fodda 20 april 2004. Sover som anglar O:) :wink: efter SHN-kur vid 4.5 manaders alder
kokos

Inlägg av kokos »

Tror knappast att nattmålet gör att barnen går upp i vikt. Det är väl då som mjölken är som minst "gottig" om man ammar, t ex??? Och vår son äter som en häst på dagarna sen han slutat med nattmålen (pluralis: han åt inte ett utan kanske 4 nattmål). BVC är så RÄDDA för att ge folk vettiga råd.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Kristin

Inlägg av Kristin »

Ville bara leka besserwisser :wink: - det ÄR på natten som mjölken är som "bäst", rikligast, fetast osv. Dock inget skäl till att man måste dricka den då utan man kan ju vänta till morgonen.

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja, det tar ca tre dygn efter det man slopat nattmålet/nattmålen innan barnet äter mer på dagarna. Dessförinnan "tror" den lilla älsklingen att han/hon ätit som vanligt - dvs som barnet blivit lärt. Så svälten är inte akut, om man säger :lol:

På samma sätt tar det ca tre dygn för brösten att fatta att det är dagamning som gäller och vila på natten, även om mjölkfabrikationen pågår då också. Men de slutar spänna och svämma över :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"