Nu har det spökat lite i lillens sov-liv under två nätter. Vi firade midsommar hos min syster med familj och en annan familj. Emil hade jätteskoj, somnade som en stock i Pappans knä när han åt kvällsvällingen (Emil åt alltså, inte Pappan) och blev lagd i sin resesäng där han sov gott. Vid hemgång gör vi som vi brukar, sätter på en jacka, sätter honom i bilstolen, pratar inte med honom men något leende får han, åker hem (tar 3 min) och lägger honom i sin egen säng. Så här har vi gjort många, många gånger och det har aldrig varit några problem tidigare. Denna gången kan han absolut inte somna
Vi ramsar, ingen effekt, buffar och Emil somnar, vaknar igen efter 20 min och är helt ifrån sig. Hysterisk är han inte på något vis men spänd i hela lilla kroppen, skriker och har sig. Jag lyfter upp honom och då kräks han, pruttar och rapar. Lugnar sig efter en liten stund och då kan jag lägga ner honom igen, buffa och så somnar han efter en ramsa. Vaknar igen, helt ifrån sig och har dessutom bajsat. Tar upp honom, ger lite vatten, byter, lägger ner i sängen, buffar, ramsar och sen sover han igen, resten av natten.
Natten därefter vaknar den lille halv två med samma skrik och gråt. Lyfter upp, Emil lugnar sig, lägger ner buffar och ramsar och sen somnar han i 20 min. Därefter vaknar han ett par gånger till men då kastar jag mig in buffar fyra gånger och sen gör jag en solfjäder tills han lugnar sig och då ramsar jag mig ut. 1,5 timme höll denna aktivitet på.
Natten som var sov han som vanligt sig igenom hela natten, vaknade halv sex, jag ramsar, han somnar om och jag väcker vid sju.
För övrigt har han varit lite gnälligare de senaste dagarna, men glad i det stora hela. Kryper för fullt, kravlar lika snabbt som en elitsoldat och försöker resa sig.
Nu funkar allt igen men man undrar ju vad som händer i en sån liten när det blir så otroligt eländigt på natten, har aldrig varit med om något sådant tidigare.
Det här var bara mina funderingar, har väl ingen direkt fråga men som sagt man undrar ju varför det kan bli så här tokigt
Kram Susan