T.P??

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Mindy

T.P??

Inlägg av Mindy »

Ho ho T.P! :o

Säg inte att du har hunnit före :?: :!: :shock: :wink: :lol:

Håller tummarna i så fall! :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
T.P

Inlägg av T.P »

närå.. det verkar som om vi alla ska gå över" tiden :wink:
Sitter här med mina "mesiga" samandragningar :lol: :lol:
Var på mvc idag..och sa till barnmorskan att nu ska vi väl ändå slippa ses igen :wink: ! fick ny tid om 2 veckor...då ska bebisen va ute om jag så ska ut å jogga :lol:
Hur gick det för dej?? med proverna??
barn födda 04/06/08
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D
Förra gången hade min barnmorska inte koll :roll: på att BF var 18/6 så hon gav mig en tid den 27/6. "Ha, DÅ tänker då inte JAG komma!", sa jag lagom spydigt. :roll: :oops:
Nu vet vi ju hur det gick... :P

Proverna skulle köras idag och jag har inget hört men skulle det ha varit livshotande skulle de antagligen ha ringt. Annars skulle vi gå igenom dem på måndag i samband med ultraljudet.

Undrar vad det här beror på? Att alla bebbar vill ligga kvar och mysa? :?
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Hej alla runda övergångna magar!

Ni som kan, kniiiiip, till 1 juli ! Det verkar som om att lägstanivån på garantidagarna höjs då till 180:- per dag, fick jag veta i dag :D

Det kan ju vara värt att muntra upp sig med när man som ni väntar o väntar på nedkomst!

Sov gott!

/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Tina-Stina

Inlägg av Tina-Stina »

Ja,tror det är en skillnad på 11 000 kr om ni föder efter den 1 juli...Kniiip igen!
:lol:
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
Mindy

Inlägg av Mindy »

Ursäkta om jag är dum ](*,) men har det här verkligen att göra med NÄR man föder?? Får inte alla det som bli efter 1 juli?
Om inte, ett skäl så gott som något till att den här lilla varelsen dröjer. 8) :lol:
T.P

Inlägg av T.P »

jag hoppas att mindy har rätt!!!Men annars e det kanske därför alla bebisarna väntar :wink:
barn födda 04/06/08
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

Enligt den gravida mamman som berättade för mig så ville hon att hennes bebis som var beräknad idag skulle dröja till lördag åtminstone...

Så jag tar för givet att det bara gäller FÖDDA efter 1 juli :wink:

/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Mindy

Inlägg av Mindy »

Jodå :shock: , så ÄR det :!:
http://www.fk.se/privatpers/nyheter/200 ... _060701_02

:lol: :lol: Vilken påläst liten bebbe man har :P Eller.....? :?
carin73

Inlägg av carin73 »

Det där med garantidagarna - visst - men faktiskt skulle jag föredra att hinna före 1 juli, trots pengarna. Är man desperat då? :shock: Däremot höjs ju taket i föräldraförsäkringen för alla.

Var hos bm idag och hon var helt "säker" på att jag skulle slippa genomlida hela helgen som gravid efter att ha undersökt. 1,5 cm öppen och helt utplånad tapp. Tackar för det liksom hennes försök att sätta igång det hela (invärtes "massage" :wink:). Men tyvärr tyvärr gav det bara rejäl molvärk i två timmar. Annars samma gamla mjäksammandragningar, starka förvisso men inte smärtsamma. :roll:

Åh vad fantastiskt tråkigt vi har det! :wink: Fast samtidigt, vad otroligt lyckliga vi borde vara som är så nära nu. :lol:

Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
Mindy

Inlägg av Mindy »

Lite desperat, ja :wink: :lol:
Hoppas att inte Sagomamma eller någon avslöjar hur många gånger man är inloggad här per dag. :shock: :oops: :lol:

Skämt å sido, jag räknade faktiskt ut att det skiljer 11.000 kr/barn på om det föds före eller efter 1/7. :shock: Ganska mycket pengar, åtminstone för oss som hela tiden försöker hitta lösningar för att spara dagar. :-k
Lena

Inlägg av Lena »

Intressant, det här visste jag inte om lägstanivådagarna. Och att det ju faktiskt gör lite skillnad när man räknar på det. Inte vill man tacka nej till lite mer pengar.

Hehe, vi har alltså att göra med ekonomiskt sinnade bebisar, som låter oss gå över tiden tills 1 juli har infunnit sig :!: :lol: :lol: Passar mig perfekt för jag har bokat en tid hos frisören imorgon (kände att jag behövde planera in nåt istället för att bara vänta på bebisen, och med tanke på klippbehovet var frisersalongen en god idé, tyckte jag) :D Den snälla frisören godtog att jag möjligen inte dyker upp ifall värkarna drar igång, schysst. :D

Carin73, det låter som att du är på gång. Spännande :!:
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
elin sofia

Inlägg av elin sofia »

8 dagars övertid nu... :)

Men jag skulle heller inte tacka nej till lite extra pengar måste jag erkänna. Jag hade lite känningar igår kväll och då skämtade min man och sa att nu får jag allt hålla igen! För föder jag idag så går vi miste om min svågers tårtkalas, två bra fotbollsmatcher på TV OCH 11.000 kr.

Så även om jag skulle bli överlycklig om bebisen bara ville komma så hoppas jag ändå att den väntar en dag till, SEN får den banne mig komma ut!
Mamma till Adam och Ida, juni -04 och juli -06
Bild:
Adam g?r pannkakor
Ida 1 timme gammal
Mindy

Inlägg av Mindy »

Fast igår kände jag mig lite dum som funderade i de här banorna :oops: . Det viktigaste är ju ändå att det går bra och att den lill* mår fint. :D

Hur är det idag då Carin? :wink:

Nu är det i alla fall lite mer regelbunden molvärk här :D och mycket flytningar (ursäkta :oops: ) men jag har då inte sett röken av någon slempropp. 8) :lol:
Magen knarrar som en liten (hrm, ja stor 8) ) ballong när jag reser mig upp. Väntar att det ska säga PLAFS! varje gång jag kliver upp och går och kissar om natten (och det är inte få gånger :roll: )

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Mindy!
Mycket flytningar kan vara slemproppen som kommer lite i taget! Om du märker en skillnad mot vanligt, alltså.

Men...håll igen tills inatt kl. 00.00, alltså, brudar :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"