Om inte hur blandar vi 6 mån vällingen så den inte blir för tjock
välling till 4 månaders bebisar
välling till 4 månaders bebisar
Har läst i Barnaboken att välling ska bjudas 4 månaders bebisar
Våra tvillingar är nu 3,5 mån och har precis börjat sova 12 tim natt
Vi har dock inte lyckats hitta välling från 4 mån utan bara från 6 mån
Finns från 4 mån välling:?:
Petra 36
Amanda 19/10-03
- Kurad 3 sept.04
Andrea & Alice SM från början 6/3-06
(Se bilder)
Amanda 19/10-03
Hej
Innan man rekommenderade att man skulle helamma till 6 månader så stod det 4 månader på 6-månadersvällingen. Jag har för mig att någon har skrivit att det står 4 månader på samma välling i Finland.
Ger du ersättning så kan det vara idé att blanda det med välling i en övergångsfas.
/LO
Innan man rekommenderade att man skulle helamma till 6 månader så stod det 4 månader på 6-månadersvällingen. Jag har för mig att någon har skrivit att det står 4 månader på samma välling i Finland.
Ger du ersättning så kan det vara idé att blanda det med välling i en övergångsfas.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Lånar tråden lite, eftersom jag har liknande funderingar!
Bra att veta att det är samma välling. Eftersom vi har glutenintolerans i familjen och jag ger mestadels ersättning, så är jag rådd att börja med glutenintroduktionen lite tidigare och lite mer försiktigt. Tror många glömmer att välling = gluten = kan ge reaktioner om man inte är lite varsam! Många dundrar på med en halv, eller ännu värre en hel, flaska välling första gången. Lite svårare om man ammar, men jag kommer att blanda lite välling med mycket ersättning i flaskan och fasa in vällingen långsamt. Bara ett litet tips till vem som helst!
Bra att veta att det är samma välling. Eftersom vi har glutenintolerans i familjen och jag ger mestadels ersättning, så är jag rådd att börja med glutenintroduktionen lite tidigare och lite mer försiktigt. Tror många glömmer att välling = gluten = kan ge reaktioner om man inte är lite varsam! Många dundrar på med en halv, eller ännu värre en hel, flaska välling första gången. Lite svårare om man ammar, men jag kommer att blanda lite välling med mycket ersättning i flaskan och fasa in vällingen långsamt. Bara ett litet tips till vem som helst!
-
Nancy
Nancy: Du har säkert rätt ang vällingen, men enligt BVC så börjar man lite tidigare och fasar in lite långsammare om det finns celiaki i familjen. Man utesluter inte gluten om inte intoleransen uppstår. Och inte i förebyggande syfte.
Det är min mamma som har det, ingen av oss syskon och ärftligheten är visst inte så stor i alla fall, men better safe than sorry!
Det är min mamma som har det, ingen av oss syskon och ärftligheten är visst inte så stor i alla fall, men better safe than sorry!
Tack alla
Hur har ni fasat in vällingen (mixat med ersättningen) - enbart till nattslurken eller även under dagen?
Funkar det att blanda en 1/2 dl välling med 150ml ersättning?
Funkar det att blanda en 1/2 dl välling med 150ml ersättning?
Petra 36
Amanda 19/10-03
- Kurad 3 sept.04
(Se bilder)
Amanda 19/10-03
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022