Nu är det sommar och sol och jag känner att familjen behöver vara mer flexibel så hon skulle börja sova i sin vagn på dagarna igen. Hon har gjort det innan och det har inte varit några problem, men i höstas blev det att hon sov mer och mer inne pga väder och på vintern var det ju riktigt kallt och otympligt med vagnen.
Idag sa jag till N att vi skulle ut med vovven och hon skulle nana i vagnen och allt var frid och fröjd, tills hon skulle lägga sig i vagnen. Icke att hon skulle sova. Jag blev faktiskt lite chockad och smått irriterad på henne eftersom jag absolut inte trott att det skulle bli några problem. Jag la henne ner och gav henne nallen, men icke sa Nicke. Vrålade och skrek, grät och kastade sig och skull INTE ligga ner. Det gick absolut inte. Vi gick ute i 45 min och sen ställde jag henne på gräsmattan med uppmaningen att hon skulle sova i vagnen idag. Hon var så trött att ögonen var helt röda och svullna och hela tiden sa hon Nana, Nana... Hon ville alltså sova, men vägrade i vagnen
Ok tänkte jag vill hon absolut inte sova nu så får hon vila en mindre stund sedan (i vagnen), men icke. Hon har totalvägrat och nu (3,5 tim senare) krypit upp i soffan och somnat såg jag
Känner mig så fruktansvärt splittrad!!!
Om ett par månader kommer syskon med och då är det nästan ett måste att hon sover i vagnen. Nu på sommaren är det ju utflykter och snart har sambon semester med och vi ska iväg på lite dagsutflykter
Hjälp mig någon snälla
Från en mycket paff och smått "chockad" Rebecca.