Ursäkta att jag missat ditt rop på hjälp. Tack för påminnelsen
Jo, i en minikur börjar du ju om lite från början, men eftersom både du och Leia faktisk vet vad som gäller - egentligen - så behöver ni inte köra en full kur.
Jag tror ändå att det viktigaste här är att köra ut alla vargar OCH att ta över kommandot vad gäller struktur. Lite jäklar annamma från morsan tror jag
Bestäm schema! Håll det (det är DU som bestämmer, inte Leia!!)
Första dagen:
Lägg ner och lägg tillrätta, snabbt, men gör det - framför allt, räta ut benen så att hon ligger platt på mage. Så fort du släppt får hon ligga hur hon vill. Lägg händerna över ryggen i solfjäder i några sekunder, tryck till och gå ut med ramsan.
Om hon ber om hjälp att komma till ro någon gång, så går du in och gör om proceduren igen. Annars tar du hand om alla de andra 17 bebisarna som också ska läggas, för att du faktiskt måste mjölka de 18 korna som står och råmar. = släpp koncentrationen på Leia, gör något annat.
Dag två. Samma procedur, som dag ett, men nu är det ramsa som ska till om hon ber om hjälp - inte annars.
Sedan kör du denna läggningsprocedur varje dag, tills hon flyttar hemifrån
Om hon vaknar på natten eller mitt i en lur så är det EN pangramsa som gäller. Den talar tydligt om att det är natt/sovtid. Men sedan händer INGETING!!! Om hon inte bryter samman fullständigt och vill ha hjälp att komma till ro (inte om hon blir ilsken och arg och vill komma upp!!!). Då går du in och kör läggningsprocedur första dagen och ramsar efter det - tydligt och konkret, betryggande, lugnande och punktsättande.
Kom igen. Du vet vad som gäller. Hitta känslan i magen - Leia ska sova, jag ska göra annat. Fundera inte så mycket på hur, gör som du VET!
Kram!
/LO