Vad ska jag gora tanderna ar pa vag?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
mannagryn

Vad ska jag gora tanderna ar pa vag?

Inlägg av mannagryn »

Hej!
Forlat men jag har inga a, a, o pa tangentbordet.
Ar det nagon som kan tipsa om vad jag kan gora, min son ar 5 1/2 manad och forsta tanden har precis bryttit igenom och han ar sa angslig. :cry:
Han ar kurad sen 1 1/2 manad tillbaka och det har gatt jatte bra, buffa tyckte han mycket om men han fick det bara forsta dagarna sen rackte det med ramsa. :D Jag tankte att nu nar han sover sa bra kommer inte tanderna stalla till med sa mycket problem. Igar vaknade han vid 22 och skrek, vi ramsade- det rackte inte, vi buffade- det rackte inte, vi avvaktade- det rackte inte. Klockan 23.15 var jag tvungen att ta upp honom och lagga honom i sangen med oss. :oops:
Vad ska jag gora jag vill ju inte forstora det vi har jobbat pa, men ska han skrika sa lange?
Mamma till lilla Noah f?dd 051224- v?rldens b?sta julklapp
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Se det som en tillfällig sinnesförvirring ;-)
Det bemöter man med oj då, jag lyfte visst upp barnet och la det i vår säng. Hm, hur var det nu man gjorde...
Förlåt, jag skojar lite, men med lite allvar i botten. Din roll är att lugna honom där han ligger.
Hur vet du att det är tänderna som gör att han vaknar? Det kan vara vad som helst, så fundera inte så mycket på varför.
Om du inte kan lugna honom med ramsa, så gå in, lägg solfjäder tills han är lugn. Om inte det räcker, klappa lite, lugna ännu mer tydligt (trösta inte, det är inte synd om honom som ska få sova). Se till att han lugnar sig och gå ut med ramsan.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
mannagryn

Inlägg av mannagryn »

Tack for svar!
Jag far helt enkelt se det som ett bakslag. Alla dagar ar olika, det hade ju varit trakigt om man inte fick jobba for att uppna nagot.

Jag tog bara forgivet att det var tanderna som spokade men det kan ju vara nagot annat. Det hander sa mycket nu! Sitta, krypa (bakat), tander. Jag ar sa stolt!

Tack igen!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härligt, bra! Visst händer det mycket - hela tiden. Som Anna brukar säga, det vore mer bekymmersamt om tänderna INTE skulle komma.
Jag glömde säga välkommen - det är du :D !

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
mannagryn

Inlägg av mannagryn »

Hej och tack igen,

Har nu gjort solfjadern i 3 natter da Noah har vaknat 1-2 ganger per natt. Jag provade ramsa och buffa igen men han visste ju att det hade gatt att tjata till sig att bli uppplockad :twisted: , sa det funkade inte. Solfjadern var ett nytt verktyg for Noah. Forsta natten tog det kanske en kvart forsta gangen och sen andra gangen 5 min, andra natten battre och inatt bara vakna en gang men han holl igang 20-30min. Galler bara att ha positiv tankande (trots hals fluss hos bade mamma och pappa) :D . Jag tror att inatt kommer det nog racka med ramsa igen.

Tack annu igen.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Bra bra!
Det gäller att backa mer och mer och våga lita på att barnen faktiskt klarar av att somna om själva.
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"