Får börja med att tacka LO för råd igår kväll angående vår lilla kickas sömnproblem
Sötnosen sov faktiskt hela natten med bara ramsan (som jag i all hast fick hitta på innan jag lade mig igår kväll
Men...hon vaknade imorse kl 0600 och hon ska gå upp kl 0700 har vi bestämt. Ska man gå upp och låta som vanligt i köket i väntan på att hon ska gå upp (som jag läste nånstans här?) eller gäller fortfarande "på natten sover man, på natten ska det vara tyst"? Jag fick till slut lägga henne i vagnen ändå så hon slutade skrika.
Väckte henne 0700 och matade x 4 och böt och gosade, lade henne i sängen kl 0800 för två timmars lur (hon är vanligtvis väldigt morgontrött) men hon vägrade att somna. Kl 0900 skrek hon fortfarande och jag gav upp och la henne i vagnen. Hon skulle ju sova i två timmar till 1000 var det tänkt men då hon somnade efter en timme först blir det ju bara en timmes lur. Ska man ändå väcka kl 1000?
Nu hör jag i och för sig att hon ligger och leker i vagnen, rätt nöjd. Bör hon inte sova under sin sovstund? Ska man dra några tag med vagnen så hon somnar om eller är det ok att leka istället för att sova?
Åh, alla dessa frågor!!