Väntar för tidigt men måste skriva av mig

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
carin73

Väntar för tidigt men måste skriva av mig

Inlägg av carin73 »

Hej alla!

Hade bestämt mig för att inte förlossningssurfa för mkt eftersom det sätter igång mina tankar och förhoppningar så. Nu sitter jag här i allafall. Är i vecka 37 och sjukskriven sedan många veckor för "hotande förtidsbörd" och sd's.

Skulle aldrig ha bett om den där undersökningen hos läkaren i torsdags. Den som visade att livmodertappen var utplånad och öppen 1 cm. :lol: Sedan dess har jag trott och hoppats vareviga kväll. :twisted: Undersökningen ledde även till blödning och att lite slempropp lossnade. Och nu har det gått en hel vecka till.

Har kraftigare sd sedan en dryg vecka var 12-20:e min så fort jag lägger mig för att vila. Är det då bättre att vila eller att vara igång i den mån det går?

Övar profylax vareviga dag och planerar detaljer. Sonen föddes jättesnabbt efter vattenavgång i vecka 38+6.

Någon annan i samma situation? :?: Nu ska jag nog ta och putsa fönster. :lol:

Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Oj :oops: här sitter jag i vecka 17 och läser och skriver i vänta barn forumet så ofta jag kan :shock: och du är i vecka 37 :!: Då är det väl på tiden, att du hittar hit :wink:
Har aldrig fått för tidigt, tvärtom, men vet att för att få igång värkarbetet är det bara bra att röra på sig, det "sätter igång" - OM du nu vill det :?:
Sen tror jag att det bästa är om bebisarna får komma när de bakats klart, de har det bättre därinne än i en kuvös!
Men har slemproppen gått, så torde det vara nära inpå :D Vad spännande, hoppas nu allt går bra, och att du inte har - som JAG - 12 mil till sjukhuset :!:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
carin73

Inlägg av carin73 »

"Grav-surfade" desto mer tidigare men att läsa förlossningsberättelser nu är otroligt spännande - och igångsättande tankemässigt. Nej, inga 12 mil till BB tack och lov, "bara" 20 min. Våndas ändå över att inte hinna i tid. :roll: Tror liksom att jag smygöppnar mig och så kommer det gå med en himmelens fart efter första symptom.

Apropå det där med "färdigbakade" så kan jag bara hålla med (tänkte dock att han kanske var det nu...? :wink: :?: ). Läkaren har sedan första besöket i v 27 sagt efter att ha letat upp mitt bf-datum på den där snurran: "Ja det är ju ingen katastrof om barnet skulle komma nu" :shock: :?: :shock:

Jo det skulle verkligen vara sade jag. Och på nästa besök i vecka 29: "Ja det är ju inte katastrof om barnet skulle komma ut..." Ehh? :shock: Undrar om han var yrkesskadad...

Förresten, läkaren satte någon sorts poäng efter att ha gjort undersökningen ovan; "cx 2+1+1+1+2 = 7 poäng" står det i journalen. Cx betyder ju Cervix men vad säger poängen, någon?

Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"