Isak (11,5 månad) har schema:
natt 19-7 (vaknar oftast ca 6.30)
Lur 1,5 timme: 10-11.30
Lur 20 min: ca 15-15.20
Lurarna funkar bra, även om han är svårväckt efter 20 min.
Jag funderar lite på hur det kommer bli när Isak bara ska sova en lur. Jag vill så gärna ha hans lur på förmiddagen, eftersom det passar resten av familjen bra. Därför undrar jag om någon har kvar luren FÖRE lunch även sen man ändrat till en lur per dag? Kan undra om det skulle fungera? Typ 10.30-12 med litet mellanmål vid halv 10 (blir ju väl länge mellan frukost och lunch annars).
Schema med en lur?
Schema med en lur?
Hej
Vi hade luren före lunch tills Vera var drygt 1,5. Sedan la vi den efter lunch, mest för att passa ihop det. Det blev också långt mellan sovpass och kväll, när kortluren förvann.
Vi hade en 45-minutare, som blev 20 när hon var 13-14 månader. När hon inte sovit alls på en vecka utan bara legat/suttit och pratat, så tog vi bort den. Då var hon ca 16 månader. Så skynda inte med att dra ner till en lur.
/LO
Vi hade luren före lunch tills Vera var drygt 1,5. Sedan la vi den efter lunch, mest för att passa ihop det. Det blev också långt mellan sovpass och kväll, när kortluren förvann.
Vi hade en 45-minutare, som blev 20 när hon var 13-14 månader. När hon inte sovit alls på en vecka utan bara legat/suttit och pratat, så tog vi bort den. Då var hon ca 16 månader. Så skynda inte med att dra ner till en lur.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum