Hjälp sonen vaknar om och om igen

Skriv svar
Iritea

Hjälp sonen vaknar om och om igen

Inlägg av Iritea »

Hej alla!

Har nu en miljon orosvargar kring benen så hjälp önskas. Sonen sov jääättedåligt natten till onsdag(idag) vaknade en gång i timmen och skrek. Jag tog inte så allvarligt på det utan tänkte att det är en dålig natt men nu :shock: :shock: :shock: har sonen vaknat 5 gånger på dryga timmen trots att jag bara ramsade en påminnelse första gången han vaknade och sen låtít honom somna om av egen kraft. Hjälp hur tänker jag nästa gång han vaknar :?: :?: :?: Vad händer och hur hanterar jag detta? Snälla hjälp önskas fort :oops:

Tack på förhand Iritea :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
Lugn och fin nu.
Både du och han vet vad som gäller och för att en natt blev lite bökig behöver det inte fortsätta.
Ramsa tydligt och punktsättande, gå in vid KRIS. Men stör honom så lite som möjligt. Han behöver ju sin sömn!'

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Iritea

Fastnar i skrik efter att ha somnat bra

Inlägg av Iritea »

Hej igen 8) !
:roll: Nä hallå här vad är detta? tredje kvällen på raken som sonen somnar bra men sen vaknar om och om igen inom första timmen. Vad händer :?: :?: :?: Har inte bedrivit trafik. Så kanske att jag ska lägga tillrätta för att ge signal om sovro?
Känns som att han fastnar i drömmar eller dylikt!?

Kramar Iritea
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Re: Fastnar i skrik efter att ha somnat bra

Inlägg av annawahlgren »

Iritea skrev:Så kanske att jag ska lägga tillrätta för att ge signal om sovro?
Känns som att han fastnar i drömmar eller dylikt!?
Första tanken: rätt :lol:
Andra tanken: =varg :evil:

Här kan solfjädern behövas, saklig och statisk, efter ett lika skaligt, distinkt och snabbt tillrättaläggande utan ord. Låt solfjädern ta den tid det tar - han ska bli sömntung i hela lilla kroppen. Gå ut med lugn och mjuk och saklig bekräftelse x2 eller x3.

Förhoppningsvis räcker detta besked som påminnelse om att han kan sova lugnt :!:

Men anser han inte det "svaret" nöjaktigt redan första natten, får du fortsätta solfjädra - dock inte fler gånger än en per kväll, och allt kortare sedan för varje gång de följande kvällarna.

Läs och lär av LO, särskilt första raden :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D PS Ska tillägga för säkerhets skull att efter första (och enda) solfjädern per kväll/natt är det ju ramsan som ska sköta jobbet. Och även den ska ransoneras noga. Han behöver bara veta vad som gäller, och att det gäller nu också :!: och nu med :!: och nu också :!: - och så ska det "sätta sig" några kvällar/nätter: det eminenta budskapet PÅ NATTEN SOVER MAN. I alla fall han, om man säger :wink: :lol: Liksom alla små barn i hela världen :? :P
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"