Tidiga mornar!

Skriv svar
Lollo0058
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:09
Ort: Stockholm

Tidiga mornar!

Inlägg av Lollo0058 »

Det var ett tag se´n jag var här, men nu behöver jag goda råd igen.

Nils är kurad för 3 månader se´n, det tog lite tid, men har funkat otroligt bra överlag, han är nu 7 månader. Mitt problem (för det är ju jag som gör nåt galet :?) är att han vaknar runt 6-6:20 fast morgon är 7. Detta har nu pågått i ca 3-4 veckor och nu börjar jag tröttna.

Då jag hör honom vakna ger jag en ramsa för att påminna honom om att det fortfarande är natt. Han tystnar snällt i ca 1 min. Se´n är han igång igen. Han gnäller till en början, men efter ca 20 min så kommer gråten. Vi tar upp honom 6:45 under nån sekund då han är tyst. Alltid glatt så klart! Jag brukar inte göra ngt mer än att ge en påminnelse ramsa. Ska jag vara mer aktiv?

Han håller på att lära sig krypa och hamnar ofta galet i sängen och ibland så bajsar han också vid denna tid.

Konkreta tips och råd behövs. Jag vill inte bli osäker!
Pojke :heart: född 2005-09 (kurad vid 4 mån)
Flicka :heart: född 2007-10 (sm från start)
Flicka :heart: född 2012-05 (sm från start, kurad vid 6 mån)
mrs tall
Inlägg: 438
Blev medlem: ons 23 nov 2005, 18:43
Ort: NY, USA

Inlägg av mrs tall »

Jag har läst på flera trådar att trixet är att få ett omsomnande när strulet håller på så här länge. :wink: Och det oavsett om det tar hela morgonen före barnet somnar om! Nu tror han att morgonen skall gå till så som ni har det just nu, och det är ju inte meningen! Så ramsa och se till att han somnar om, om då bara för 5 min före ni tar upp honom. :D
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
Lollo0058
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Lollo0058 »

Tack mrs Tall :lol:!
Jag vet ju egentligen det där. Behövde en knäpp på näsan bara. Ska "mini kura" lill killen de närmaste mornarna.
/Lollo
Pojke :heart: född 2005-09 (kurad vid 4 mån)
Flicka :heart: född 2007-10 (sm från start)
Flicka :heart: född 2012-05 (sm från start, kurad vid 6 mån)
Myra
Inlägg: 290
Blev medlem: tis 25 okt 2005, 15:00

Inlägg av Myra »

Hej. Rapportera gärna hur det går Lollo0058 för vi är i precis samma läge (igen ska jag väl tillägga, för två månader sen hade vi samma problem och det höll i sig flera veckor) :D :? Fick till ett omsomnande igår morse då hon vaknade 6.20 och somnade om 6.50 för att sen vakna (tyvärr av sig själv) kl 7 (hade tänkt väcka henne...). I morse vaknade hon 5.19 och låg o pratade o skrattade o lät som en traktor med tungan :D :D . Jag gjorde inget, inte ens en ramsa...Hon somnade om efter 15 min och sov till 6.40 då jag lät det vara morgon (eg kl 7).

/Myra
Mamma till Joel född 0205 och Johanna född 0509
Lollo0058
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Lollo0058 »

Hej Myra!

Jag har inte tagit tag i problemet än...Lill killen roar sig nämlingen med att bajsa vid 5.30-6.00. Det är ju egentligen bara och byta i sängen, men för ca 1 v sen fick han röd stjärt (pga nya våtservetter) som sedan blev till svamp som blev sår vilket ledde till att han blev så ledsen :cry: varje gång han bajjade. Det var självklart väldigt noga med rengöring (vilket inte funkar i sängen). Det var bara att ta upp honom och byta, det gjorde mornarna ännu lite tidigare.

Nu efter 1 v behandling är han fin igen, men istället förkyld vilket gör att han sover lite oroligt. Jag ska nog minikura honom på mornarna. Alla andra tider funkar hur bra som helst.

Berätta gärna hur det går för er också. Jag återkommer.

/Lollo
Pojke :heart: född 2005-09 (kurad vid 4 mån)
Flicka :heart: född 2007-10 (sm från start)
Flicka :heart: född 2012-05 (sm från start, kurad vid 6 mån)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej! :D

Slänger in ett litet tips i förbifarten :wink:

Smörj in hela rumpan med inotyol när nattblöjan ska på, då skyddas huden vid en eventuell morgonbajsning!
Bra att ta till när du vill fixa mornarna :thumbsup:

Kram
/Fjällmor
Lollo0058
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Lollo0058 »

Tack, tack.

Jag har förstått på många att Inotyol funkar utmärkt. Jag har dock alltid använt Weledas zinksalva istället. Plutten har aldrig tidigare haft problem med röd stjärt förens vi böt märke på våtservetterna. Under behandlings tiden har jag , förutom svampsalva (2 ggr/dag), använt silon enligt läkar ord. Det tog tre dar så var svamp, rodnad och sår puts väck.

Oj, oj fel forum, men tack igen!

/Lollo
Pojke :heart: född 2005-09 (kurad vid 4 mån)
Flicka :heart: född 2007-10 (sm från start)
Flicka :heart: född 2012-05 (sm från start, kurad vid 6 mån)
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"