Massa nattliga uppvak pga sovrumstemperatur...

Skriv svar
A lie
Kontakt:

Massa nattliga uppvak pga sovrumstemperatur...

Inlägg av A lie »

Har suttit och funderat länge nu var detta bäst hör hemma.. men eftersomdet påverkar sömnen sålägger jag in det här...

Vad har ni på era barn när de sover nu i värmen :?: - nattetid alltså :!:För att hålla dem vidlagom temperatur :?:

Förstanätterna när det var varmt sov Widar mkt oroligt, vaknade flera ggr på förnatten och kunde inte somna om - varm som... Detta trots öppet fönster (står öppet dygnetrunt om vi är hemma..) Löste detta genom att låta honom sova i ptjamas med bara ett lakan över... Då kom nästa problem, Widar vaknar i gryningen och fryser...
Har försökt att läga på en filt då jag går och lägger mig, men ännu har han inte kommit på att den finns där så han kan dra på den om den åker av... Lakanet han har på sig sedan innan är han oftast för insnurrad i.. annars kan man ju byta... I natt gick jag utanför huset och sköt igen fönstret vid läggdax (Är ett helt företag att stänga inifrånpga mörkläggningsgardinen som sitter i kardborrar runt fönsterkarmen..) Även detta känns lite jobbigt, även om det går så måste jag ut i rabatten och klättra... Men har detta eller en garanteradväckning att välja på om jag ska stänga fönstret..

Så sas Tips på hur jag håller en behaglig temperatur för den lilla hela natten mottages tacksamt, det lär ju bli fler varma(re) dagar i sommar...
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)
Iritea

Sov trots isfötter

Inlägg av Iritea »

Hej!

Vet bara att min stora tjej aldrig sov med täcke hon ålade runt som en...och behöll inte ens täcket tills hon somnat. Jag oroade mig jättemycket eftersom det var vinter och vi hade ISKALLT inne men jag oroade mig i onödan hon sov trots isfötter och iskropp. Vet inte om hon är speciell men min tanke är att det man kanske ska avvakta kanske är det så att sonen behöver vänja sig!? Vad vet jag - en tanke bara. Hoppas det funkar fint så småningom (verkar ju jobbigt att klättra i rabbatten :lol: )
Berätta gärna hur det fortlöper
Kramar Iritea
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag brukar vädra Hugos rum rätt så rejält ett par timmar innan det är läggdags.

Nu när det har varit varmt sover han med öppet fönster lite på glänt - och så har han tunn pyjamas med fötter. Jag tyckte också att han blev kall om fötterna - så som han snurrar runt - men jag löste det genom att primärt använda pyjamas med hela fötter. Om du är orolig för kalla fötter och inte har pyjamas med helfot - så ta på honom ett par strumpor - tunna.

Kanske skulle en liten fläkt vara bra för er? Den kan man ju stänga av vid något nattligt toalettbesök eller så? När det börjar bli kallare mot morgonen?

Hoppas att det löser sig!
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Kortärmad body och tunn filt.
Längre fram blir det bara blöjan :wink: .

:D
A lie
Kontakt:

Inlägg av A lie »

En liten rapport!

Tack för era tips..

Nu har vi övergett pyjamasarna för vanlig body (måste inhandla fler.. har nästan bara tröjor.. och då åker blöjan...) och lagt en liten tunn bommylsfilt i påslakanet... Var svalare i natt med regn så det är ju svårt att jämföra.. Fönstretstod i varjefall öppet helanatten. Hade några kvällsuppvak som han löste själv - gick alltså inte in och vet inte om han var varm eller ej!
Sedan i morde överraskade prinsen oss (inte hade väl jag trott att jag behövde ha en klocka för attvakna till hans morgon...) och det var en förvånad mamma som kollade klockan 7.45 (morgon kl 7, men blir oftare 6.45) då en liten späd röst ropar "Elling"!
A lie
Kontakt:

Inlägg av A lie »

(det är fö lillprinsen som hjälpt mamma skriva påd atorn så mellanslaget beter sig som det vill)
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"