Vad har ni på era barn när de sover nu i värmen
Förstanätterna när det var varmt sov Widar mkt oroligt, vaknade flera ggr på förnatten och kunde inte somna om - varm som... Detta trots öppet fönster (står öppet dygnetrunt om vi är hemma..) Löste detta genom att låta honom sova i ptjamas med bara ett lakan över... Då kom nästa problem, Widar vaknar i gryningen och fryser...
Har försökt att läga på en filt då jag går och lägger mig, men ännu har han inte kommit på att den finns där så han kan dra på den om den åker av... Lakanet han har på sig sedan innan är han oftast för insnurrad i.. annars kan man ju byta... I natt gick jag utanför huset och sköt igen fönstret vid läggdax (Är ett helt företag att stänga inifrånpga mörkläggningsgardinen som sitter i kardborrar runt fönsterkarmen..) Även detta känns lite jobbigt, även om det går så måste jag ut i rabatten och klättra... Men har detta eller en garanteradväckning att välja på om jag ska stänga fönstret..
Så sas Tips på hur jag håller en behaglig temperatur för den lilla hela natten mottages tacksamt, det lär ju bli fler varma(re) dagar i sommar...