Hej!
Vi har kört med ståbräda till storebror, nu 2 år gammal. Det funkar dock dåligt ibland, han kliver av om vagnen inte rullar (ex. vid rödljus), i affärer eller om han ser något roligt som han vill titta på. Dessutom är det ibland svårt att få upp honom på ståbrädan om han är ovillig att lämna det som för stunden är så intressant. Då har det hänt att jag får skjuta tung vagn framför mig och bära en skrikande, sprattlande kille på axeln - pust! Och vi har ännu inte ens närmat oss trotsåldern!
Hursomhelst, jag funderar på att skaffa en syskonvagn. Får två storvuxna grabbar plats i en? Storebror är exakt 2 år gammal men är stor som en medeltreåring - lillebror verkar bli ännu större! Jag hade tänkt att de skulle kunna sova i den så småningom. Rymmer en "Stockholmsmodell" dem båda? Eller måste man köpa en ännu bredare?
Tacksam för tips, helst med specifika modellbeteckningar!
Hälsningar,
lillith och knattarna
Syskonvagn till storvuxna grabbar?
Syskonvagn till storvuxna grabbar?
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
-
father of sons
Jag har kikat runt länge eftersom Emil kommer att vara 2,5 år när nästa kommer, och den jag har hittat som är rymligast utan att ha större yttermått för det är teutonia, så den kommer vi att köpa.
http://www.teutonia.se/teamS4.htm
http://www.teutonia.se/teamS4.htm
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
BILD
-
Hannapanna
Hej!
Jag köpte mig en begagnad Syskon Brio från 99, vändbar. Tjejen som haft den innan hade precis slutat använda den och hennes barn var 2,5 och 4,5 år. Varje sittyta är 33 cm bred (det är en avdelare i mitten som inte går att ta loss) och total bredden på vagnen är 80 cm. Stor och stadig kan man säga... Stockholmsmodellerna är 72- 73 cm breda.
Jag väntar en liten till juli och för mig känns det viktigt att få plats med hårdlift och vinterkläder och fällar och allt som behövs för vintern också.
Men som sagt, det beror väl på var man tänker använda vagnen...
Lycka till med letandet!
Jag köpte mig en begagnad Syskon Brio från 99, vändbar. Tjejen som haft den innan hade precis slutat använda den och hennes barn var 2,5 och 4,5 år. Varje sittyta är 33 cm bred (det är en avdelare i mitten som inte går att ta loss) och total bredden på vagnen är 80 cm. Stor och stadig kan man säga... Stockholmsmodellerna är 72- 73 cm breda.
Jag väntar en liten till juli och för mig känns det viktigt att få plats med hårdlift och vinterkläder och fällar och allt som behövs för vintern också.
Men som sagt, det beror väl på var man tänker använda vagnen...
Lycka till med letandet!
Mamma till Ylva, född 26 juli 2004 och Isak, född 19 juli 2006.
-
Fjällfolket
Hej!
Jag hade också en Brio då mina äldsta var små (det är 18 mån emellan). De är som sagts ovan bredare och avdelade. Tillägger det som jag tyckte var viktigt
delad rygg, möjliggör ju lift till lillen, samtidigt med "sittvagn" för den äldre. MYCKET praktiskt i början! Senare kan ju lurarna "synkas"..
Större hjul (å som jag saknar dem ibland!) och klarar därmed stock o sten galant
Högre! Bättre för föräldrarnas ryggar i längden. OCH man får plats med 4 stående papperskassar under vagnen..(å som jag saknar det oxå!!!)..underbart vid matinköp
Bredden igen! Barna kunde sova i sina favoritställningar länge..
och vid behov kunde man klämma in en till
\:D/
Kramar
/Fjällmor
Jag hade också en Brio då mina äldsta var små (det är 18 mån emellan). De är som sagts ovan bredare och avdelade. Tillägger det som jag tyckte var viktigt
Kramar
/Fjällmor