Någon som gjort mitt misstag? Hur dum får man bl

Skriv svar
Lovis

Någon som gjort mitt misstag? Hur dum får man bl

Inlägg av Lovis »

Hej! :D

Jag säger som Anna; Hur dum får man bli? Hur dum som helst.
Under vintern har jag låtit Ingrid sova sina dagslurar inomhus.
Dels var det väldigt kallt några veckor och dels tyckte jag det var roligare för henne att vara ute när hon var vaken eftersom hon som 8-9 månaders bebis tyckte naturen var fantastisk...(sådär, det var mitt lilla försvarstal!)
Nu har jag fått äta upp detta med ett litet barn som inte vill sova i vagnen :!:
Hon kan somna på rygg under långa promenader men hon sover inte någon längre stund eftersom hon är magsovare.
Lägger jag henne på mage så vrider hon sig till rygg.

Någon som har några tips? Hänga över ett skynke funkar inte.

Kram!
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ett tips, som Mammut har gett någon gång. Låt henne sova de korta passen ute i vagn, på rygg och förlägg längre pass inne i sängen.

Ett annat tips, om du har trädgård eller stor balkong och absolut vill att Ingrid ska sova ute, är att skaffa en billig spjälis och ställa ute. Jag har fått tipset, men inte praktiserat det.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
br

Inlägg av br »

vi hade en resespjälsäng ( med tillhörande myggnät) för ensamlek och sömn ute) Vi hängde runt filtar eller handdukar eller vad det nu var för att hindra att det blev allt för mycket kul att titta på.
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
kokos

Inlägg av kokos »

Gammeldags tvillingvagn (brukar finnas billigt på Blocket) och lös sele så kan de vända sig och ligga hur de vill. I en sån får även stora magsovare plats. Hittar ingen riktigt gammal vagn nu när jag söker men Brio Duett fungerar tex http://www.blocket.se/vi/7371172.htm?ca=4_s
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Lovis

Inlägg av Lovis »

Tack för alla tips!! :D
Det som jag oroar mig mest för är att vi ska iväg på semester i början av juni och det vore bra om hon kunde sova förmiddagarna i vagnen eftersom vi förmodligen är ute och rör på oss då. Vi får se hur det går!

Kram!
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"