Valkomna alla vänner, gamla som nya, om allt och ingent
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
det finns faktiskt en hel liten bokserie om Frans, men nu kommer jag inte ihåg författaren, Det är en pjke som hittar på allt möjligt och omöjligt. Mina elever i åk1-3 gillar högläsning ur Frans-Böckerna 
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Hallå där!
Eftersom jag efterlyst namn så tänkte jag att det inte är mer än rätt att berätta, vad det lilla knytet till slut fick för namn...
8-[
Jag fick den 18 april (på BF!) min andra
son
. Han var gigantisk
i jämförelse med sin storebror som föddes 5 veckor tidigt
(Aron 2570g och 48cm - lillebror 3830g och 52cm, en mindre flodhäst hann jag tänka när jag fick upp honom på magen!
)
Allt gick superbra, underbar förlossning, underbar barnmorska och underbar "liten" bebis. Nu var det ju bara det här namnproblemet då...
Jag hade ju smått ställt in mig på en liten flicka... köpte till å med en cool rosa dress dagarna innan
Så att börja tänka på pojknamn gav min hjärna en smärre kortslutning ](*,) :-k #-o
Efter två dygn på BB, med måååånga namndiskussioner, så kom det rätta namnet farandes som en blixt från klar himmel.
(för att få med en riktig klyscha här
)
Han skulle självklart heta
Elmer
!
Idag är han 8 dagar gammal. En liten kille med humör och med bra dygnsrytm (undra vilket av dessa karaktärsdrag han ärvt från mig...)
Storebror
Aron
började gå \:D/ samma kväll som jag fick värkar =D> ! Så nu är Herr 13 månader ständigt på benen i en rasande fart. Det var nog passande för honom att komma på det här med att gå i samma veva som lillebror entrade världen. Nu är det fortfarande nyhetens behag och han är sååå stolt över sig själv där han kommer linkandes \:D/ . Så att vara svartsjuk på lilla Elmer är inget han kommit på ännu, stubinen är bra mycket kortare dock
En duns på rumpan och livet är slut!
Tack alla ni som hjälpt mig med namnförslag, det var jätteroligt att få höra vad andra tyckte!
Eftersom jag efterlyst namn så tänkte jag att det inte är mer än rätt att berätta, vad det lilla knytet till slut fick för namn...
Jag fick den 18 april (på BF!) min andra
Allt gick superbra, underbar förlossning, underbar barnmorska och underbar "liten" bebis. Nu var det ju bara det här namnproblemet då...
Jag hade ju smått ställt in mig på en liten flicka... köpte till å med en cool rosa dress dagarna innan
Efter två dygn på BB, med måååånga namndiskussioner, så kom det rätta namnet farandes som en blixt från klar himmel.
Han skulle självklart heta
Idag är han 8 dagar gammal. En liten kille med humör och med bra dygnsrytm (undra vilket av dessa karaktärsdrag han ärvt från mig...)
Storebror
Tack alla ni som hjälpt mig med namnförslag, det var jätteroligt att få höra vad andra tyckte!
Stort grattis till lille Elmer!!!! Härligt att höra att han kommit nu och att allt gått så bra! 
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Och lille herr Aron med det vackraste namnet i världen (tycker ju jag) ska ha sitt pussregn också.
Vilken glädje de kommer att ha av varandra, så tätt födda, så nära
Och vad duktig du var - tränade du, hur gick allting till
Kommer från Tyskland och föreläsningsturné och läste förstås föräldratidningar. I en hittade jag en lista över de populäraste namnen i Tyskland:
Lukas
Leon
Luca
Finn
Niklas
Jonas
Tim
Luis
Jan
Paul
Leonie
Hannah
Anna
Lea
Lena
Laura
Emily
Lara
Sophie
Marie
Inte ett Gretchen så långt ögat når
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Grattis till Elmer, snart en månad är han - jättefint namn.
Själv önskade jag en bror Vilgot till Vera, men just nu känns det som om vi får inrikta oss på att vi blir tre i vår underbara lilla familj.
/LO
Själv önskade jag en bror Vilgot till Vera, men just nu känns det som om vi får inrikta oss på att vi blir tre i vår underbara lilla familj.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum