Hej!
Det är Ingrids mamma som skriver. Vi önskar ett bra recpept på välling till henne. Hon blir fyra månader i påsk.
Är det någon som har detta? Helst utan allt för mycket mjölkprotein eller laktos i? Vi har bara hittat välling för sex månaders bebisar och dessutom alla baserade på mjölk.
Kan vi göra nyttig bra välling själva? Skicka oss gärna recept så snart om det går!
Ingrid äter småportioner med gröt sedan hon var tre månader( !) och vi har haft lite "knirr" med ammandet sedan över en månad tillbaka då hon inte så ofta vill ta bröstet. Tillägg har hon inte "nappat" på ännu då hon någon enstaka gång bara har sugit några milliliter. Nu tycker vi att sömnen på natten påverkas av att vi tror hon är för hungrig nattetid?!
"Ingrids mamma"
Ett bra recept på välling till Ingrid fyra m&arin
Jag skulle faktiskt inte göra egen välling till en så liten utan istället fortsätta erbjuda ersättningen. Den innehåller allt en 4-månaders bebis behöver, nyttiga fetter, vitaminer, järn osv. Kan det inte vara så att det är själva flaskan hon är ovan vid och behöver lite träning av?
Tokaungen
Selma född juli 2003
Ellie född december 2005
Gustav född 7 april 2007
Selma född juli 2003
Ellie född december 2005
Gustav född 7 april 2007
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Hej igen!
Bra, då skall jag fortsätta erbjuda tillägg till Ingrid varje kvällsmål och kanske vänta med välling till henne. Vi har Dr. Browns flaska med pipen utformad som en napp. Hon kan suga men verkar vara måttligt intresserad av det hela. Med andra ord, då kan hon inte vara tokhungrig i alla fall..?!
Vi har och har haft det lite bekymmersamt med amningen ( var god se tidigare inlägg från mig på Mage, mat och barnakropp) och vi har verkligen fått fin respns och många bra tips! Återigen, tack! Nu går det något bättre tack vare grötintaget varje dag.
"Ingrids mamma"
Bra, då skall jag fortsätta erbjuda tillägg till Ingrid varje kvällsmål och kanske vänta med välling till henne. Vi har Dr. Browns flaska med pipen utformad som en napp. Hon kan suga men verkar vara måttligt intresserad av det hela. Med andra ord, då kan hon inte vara tokhungrig i alla fall..?!
Vi har och har haft det lite bekymmersamt med amningen ( var god se tidigare inlägg från mig på Mage, mat och barnakropp) och vi har verkligen fått fin respns och många bra tips! Återigen, tack! Nu går det något bättre tack vare grötintaget varje dag.
"Ingrids mamma"
-
annawahlgren
Hej!
Du har så rätt så Anna! Ingrid äter gröt flera gånger om dagen och kan sluka det likt en krokodil.....plus några slurkar från bröstet då och då. Så svälter gör hon inte.
Det är mer moderns innerliga önskan och förhoppning att amningens tid ( trots alla miljoner fördelar med bröstmjölk för henne..!) och tidevarv är förbi, då det är långt ifrån självklart, vare sig för henne eller för mig.
Fram för något mer liberalare hållning och inställning till amning!!!! Heja heja!
Snart stundar "kurning" för henne, då hon och jag behöver sova hela natten. Sedan hon var tre veckor gammal så sover hon på mage i sin vagn med andningslarm och vi "vagnar" henne till sömns om dagarna och när hon skall sova om kvällen. Det har hjälpt oss mycket då hon VET vad som gäller och hon kan somna av sig själv om man stoppar i tid ( oftast...! hmf) Vi hoppas att vi är en bit på vägen i vårt stundande arbete så att inte HELA paketet blir en överraskning. Vad tror du/ni?
Boken med DVD:n är införskaffad.
"Ingrids mamma"
Du har så rätt så Anna! Ingrid äter gröt flera gånger om dagen och kan sluka det likt en krokodil.....plus några slurkar från bröstet då och då. Så svälter gör hon inte.
Det är mer moderns innerliga önskan och förhoppning att amningens tid ( trots alla miljoner fördelar med bröstmjölk för henne..!) och tidevarv är förbi, då det är långt ifrån självklart, vare sig för henne eller för mig.
Fram för något mer liberalare hållning och inställning till amning!!!! Heja heja!
Snart stundar "kurning" för henne, då hon och jag behöver sova hela natten. Sedan hon var tre veckor gammal så sover hon på mage i sin vagn med andningslarm och vi "vagnar" henne till sömns om dagarna och när hon skall sova om kvällen. Det har hjälpt oss mycket då hon VET vad som gäller och hon kan somna av sig själv om man stoppar i tid ( oftast...! hmf) Vi hoppas att vi är en bit på vägen i vårt stundande arbete så att inte HELA paketet blir en överraskning. Vad tror du/ni?
Boken med DVD:n är införskaffad.
"Ingrids mamma"
-
annawahlgren
I och för sig gör det ingenting alls om "HELA paketet blir en överraskning". Tvärtom, nästan - ju tydligare man är, desto enklare blir det för lilla barnet att rakt av lära sig vad som gäller nu.
Jag tror inte det blir några problem alls för er, så samarbetsvillig som hon är
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022