Hejsan
Jag nämnde tidigare att ramsan inte funkar här. Inte ensam som påminnelse. Den förvärrar bara.
På sista tiden har hon börjat vakna mer och mer på både kvällar och nätter och jag har gått in ibland och solfjädrat eftersom det är det enda som hjälper.
Men jag vet också att det kan urarta så jag har funderat mycket på hur jag skall göra.
Igår gick jag till dörren och sade i dörröppningen utan att gå in eller visa mig:
Allt är bra, lägg dig ned och sov.
Hon lugnade sig.
Tystnade.
Då sade jag min ramsa som bekräftelse. Det funkade.
Detta skedde en gång till under kvällen och funkade då med.
Sedan sov hon lugnt hela natten.
Detta var första gången som jag rent verbalt kunnat lugna henne utan att gå in, på tre månader, sedan kuren startades alltså. Det har aldrig funkat innan.
Så nu känner jag att jag återigen har modifierat kuren lite.
Själva principen är ju densamma, påminnelse, ev bekräftelse, undvika att gå in i det längsta, backa. Men orden har fått ändras lite, jag kan inte använda ramsan som påminnelse utan säga detta istället. Samma sak varje gång, men alltså inte just ramsan.
Så en fråga:
Jag har bara ett krux nu och det är att hon ofta verkar svullen i näsan och gråter efter nässpray nästan varje kväll.
Dock inte på dagen. Jag hör att hon har svårt att andas genom näsan så det är inte påhitt. Men jag kan ju inte ge henne nässpray varje kväll!!!!!
Vad tror ni detta är och hur skall man göra? Tips?
Koksaltspray hjälper tyvärr inte.
Ramsa mm
-
Bustrollets Mamma
Ramsa mm
Ensamst?ende mamma till flicka f?dd 021114.
Startade kuren 14/10-04.
TV? TUFFA M?NADER tog det att n? fram till m?let...
Startade kuren 14/10-04.
TV? TUFFA M?NADER tog det att n? fram till m?let...
-
Gäst