ARvid är nu 14 mån, och för att snabbt komma till pudelns kärna: Han vaknar kl 6 på morgonen, gjort sedan han var nyfödd (somnade dock om då vid amning) och trots kuren vid 7 mån så går det inte att förlänga till kl 7. Han sover nu 19-6 , 9-9.45 och 13.30-15. Förut lade han sig kl 18.30...och det gjorde ingen skillnad.
Vid 12 mån ålder tänkte vi dra ner till 1 sovpass, men efter 7 dagar blev det 2 igen för arvid var helt knäckt. sååååå trött!!!!!!!!!!
NU när sommar tiden kom så sov han till 7!!!!!!!!!!!!
Nu är frågan: ska jag fortsätta satsa på 1 sovpass även fast han bara sover till kl 6? Då blir det ju bara 12.5 tim sömn per dygn ( i och med att oftast inte sover mer än 1 1/2 timme) han är ju jätte trött... det funkade bra då han sov till kl 7.
Eller ska man bara acceptera att han vaknar kl 6 och att det är hans riktiga tid? Känner mig osäker...om jag ska ha 1 eller 2 sovpass och hur vi ska gå tillväga för att få honom att fortsätta på sommartiden s bra tid?
Det är omöjligt att väcka honom på morgonen för han vaknar alltid tidigare än oss, och få till ett omsomnade är mer eller mindre omöjligt. ska han då ligga till kl 7 innan vi tar upp honom (med en ramsa så fort han vaknar och sen inget mer) och skrika argt/lessen?
jSnälla , kom med något bra svar! Om du ,Anna, läste det här skulle jag vara jättetacksam för svar!!!! kram Jessica