Men så i söndags släpade vi oss ut i solskenet allihopa och efter det fikade vi lite. Det gav oss nya krafter, så min man tog tag i att städa och dammsuga medan jag lagade mat. Adam stod bredvid mig till att börja med och hjälpte mig att skiva och steka korv. Men så ville han dammsuga han med, så han fick den lilla handdammsugaren. Och vilken syn, han for runt hela lägenheten och dammsög varje litet skrymsle.
glädjen med arbete
-
elin sofia
glädjen med arbete
Måste bara berätta om vår söndag tillsammans, jag maken och sonen. Min lilla pojke har varit lite trött och gnällig de senaste dagarna, förmodligen för att jag själv varit det...
Det har blivit ganska mycket tv-tittande är jag rädd och inte så mycket social delaktighet.
Men så i söndags släpade vi oss ut i solskenet allihopa och efter det fikade vi lite. Det gav oss nya krafter, så min man tog tag i att städa och dammsuga medan jag lagade mat. Adam stod bredvid mig till att börja med och hjälpte mig att skiva och steka korv. Men så ville han dammsuga han med, så han fick den lilla handdammsugaren. Och vilken syn, han for runt hela lägenheten och dammsög varje litet skrymsle.
Samtidigt som han absolut skulle ha på sig sina nya solglasögon!
Efter en stund kom han glatt tillbaka med dammsugaren och förklarade att han var klar. Sen gick han och hämtade en bok och la sig på soffan och läste... hur nöjd som helst. Tjatet om Byggare Bob var äntligen försvunnet! 
Ah vad fint!! Jag skulle vilja lagga till en liten historia pa din trad.
Igar markte vi hur viktig den sociala delaktigheten ar. Jag hade kopt ett stort fang blommor och stod i koket och satte dem i olika vaser. Lillkillen gick runt som en osalig ande och strackte sig efter dem och smagnallde. Varje gang han fick tag i blommorna smakade han pa dem vilket jag tyckte var en ganska dalig ide, sa han fick itne vara med.
Efter en stunds gnallande och idoga forsok att na upp till koksdisken, gick han resolut ut genom dorren som stod pa glant till terassen och gick fram till ett litet trad med rosa blommor, tog en stor nave av blommorna och kom in i koket och la dem pa golvet framfor mig, satte sig ner och borjade pilla med dem.
Lilla sote, om hans mamma ar sa trog sa att hon inte fattar att han ocksa kan fixa med blommor, sa far han val skaffa egna blommor att fixa med! Dar fick man sig sa man teg...

Igar markte vi hur viktig den sociala delaktigheten ar. Jag hade kopt ett stort fang blommor och stod i koket och satte dem i olika vaser. Lillkillen gick runt som en osalig ande och strackte sig efter dem och smagnallde. Varje gang han fick tag i blommorna smakade han pa dem vilket jag tyckte var en ganska dalig ide, sa han fick itne vara med.
Efter en stunds gnallande och idoga forsok att na upp till koksdisken, gick han resolut ut genom dorren som stod pa glant till terassen och gick fram till ett litet trad med rosa blommor, tog en stor nave av blommorna och kom in i koket och la dem pa golvet framfor mig, satte sig ner och borjade pilla med dem.
3 fina...2005, 2007, 2010
Mamma S skrev:Ah vad fint!! Jag skulle vilja lagga till en liten historia pa din trad.
Igar markte vi hur viktig den sociala delaktigheten ar. Jag hade kopt ett stort fang blommor och stod i koket och satte dem i olika vaser. Lillkillen gick runt som en osalig ande och strackte sig efter dem och smagnallde. Varje gang han fick tag i blommorna smakade han pa dem vilket jag tyckte var en ganska dalig ide, sa han fick itne vara med.![]()
Efter en stunds gnallande och idoga forsok att na upp till koksdisken, gick han resolut ut genom dorren som stod pa glant till terassen och gick fram till ett litet trad med rosa blommor, tog en stor nave av blommorna och kom in i koket och la dem pa golvet framfor mig, satte sig ner och borjade pilla med dem.![]()
![]()
Lilla sote, om hans mamma ar sa trog sa att hon inte fattar att han ocksa kan fixa med blommor, sa far han val skaffa egna blommor att fixa med! Dar fick man sig sa man teg...
![]()
![]()
![]()
Ibland är vi korkade eller hur. Men som Jan Malmsjö sa på TV i morse - små barn är genier!
Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
och till en lillebror född 2008