V 30 redan!!!!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

V 30 redan!!!!

Inlägg av J och Å »

Måste bara skriva en liten rad. Har nu gått in i vecka 30. Känns så underbart. För varje vecka som går är vi lyckliga. Har tid igen i v 34 och kommer vi bara på den kontrollen så behöver jag nog inte oroa mig mer.

Övar andning här, när jag orkar. Är mest slut hela tiden. Svårt att flämtandas när man flåsar av att gå från sängen till soffan. Tänkte prata med anna, så jag får en bekräftelse på att jag gör "rätt".

Jag har tagit över läggningarna av Karl, så nu går det bättre. Men vi ska köra en liten kur ala Mammut, pappa måste ju verkligen också kunna lägga utan att det blir värsta cirkusen. Pappa har tagit kontroll mer och mer över dagarna, så snart blir det även läggningarna.

Jag drog världens vurpa i badkaret. Det var sista gången jag badade ensam i huset. Usch vilken smäll. Draperiet drog jag ner och flaskorna flög, till och med badkaret flyttade sig. Blev ordentligt rädd, och slog mig rätt rejält. Självklart på höft och axel, typiskt med tanke på att jag endast kan ligga på sidan. Ja, ja ingen fara.

Är det normalt att ha ont längst ner, antar att det är tungt med två bebisar och nu känns det som om de båda ligger där nere. Ett fasligt sparkande.

Magen har även sjunkit ner, så det är lite lättare att andas.

Hm, jag tror faktiskt att detta bör läggas på kackelforumet, snälla sagomamman, du får flytta om du tycker.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Kit
Inlägg: 830
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:35

Re: V 30 redan!!!!

Inlägg av Kit »

J och Å skrev:Har nu gått in i vecka 30. Känns så underbart. För varje vecka som går är vi lyckliga.
Så underbart att det känns underbart för dig!
Övar andning här, när jag orkar. Är mest slut hela tiden. Svårt att flämtandas när man flåsar av att gå från sängen till soffan. Tänkte prata med anna, så jag får en bekräftelse på att jag gör "rätt".
Ja, ta anna i bruk för feedback och som bollplank!
Jag har tagit över läggningarna av Karl, så nu går det bättre. Men vi ska köra en liten kur ala Mammut, pappa måste ju verkligen också kunna lägga utan att det blir värsta cirkusen. Pappa har tagit kontroll mer och mer över dagarna, så snart blir det även läggningarna.
Härligt att höra att lille gossen har det bättre. Och hurra för Pappa. Bra idé med Mammutkuren, den gör säkert susen som punktsättare! :lol:
Jag drog världens vurpa i badkaret. Det var sista gången jag badade ensam i huset. Usch vilken smäll. Draperiet drog jag ner och flaskorna flög, till och med badkaret flyttade sig. Blev ordentligt rädd, och slog mig rätt rejält. Självklart på höft och axel, typiskt med tanke på att jag endast kan ligga på sidan. Ja, ja ingen fara.
Menmildamatilda! Sådana där rysare får icke iscensättas fler gånger om jag får be! [-o< Tag väl hand om dig, för du vet väl att du har bara en dig?
Är det normalt att ha ont längst ner, antar att det är tungt med två bebisar och nu känns det som om de båda ligger där nere. Ett fasligt sparkande.
Något proffs svarar strax!
Magen har även sjunkit ner, så det är lite lättare att andas.
Ännu en detalj att glädjas över! Kanske kan du ta flera flämtandningspass nu? Snacka nu med anna! Må bäst! :heart: /Kit
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Å ja har 30 veckor kvar :shock: :? :wink:
Ta hand om dig :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Renee
Inlägg: 409
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 21:50
Ort: Skåne

Inlägg av Renee »

Hej Åsa!
Har tänkt mycket på dig - nuuu måste jag skriva en rad till slut! Härligt med rapport och skönt att båda småttingarna verkar må bra och stannar "inomhus" ett tag till :D

Huuu, vurpa i badkaret :shock: Jag vurpade ute i snön när det var två veckor till bf och det var en omskakande upplevelse - bokstavligt talat - både för mig och bebben. Var rädd om er!!

Lycka till med storebrors sängrymningar också!

Många kramar / Renée
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Lena
Inlägg: 258
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 13:49
Ort: På landet utanför Trelleborg

Inlägg av Lena »

Hu, vad läbbigt att vurpa sådär! :shock: Hädanefter tänker jag skrida väldigt försiktigt och drottninglikt ner i badkaret... :)
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"