Napp till 3-månaders bebis?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bettty

Napp till 3-månaders bebis?

Inlägg av Bettty »

Hej. Jag håller på med kuren nu, blir tredje natten inatt. Har inte använt nappen alls men idag har hon varit ledsen nästan hela dagen:( så tillslut gav jag nappen och hon blev som förbytt! Jag undrar nu om hon fortfarande har sitt sugbehov så det är dumt att ta bort nappen eller om det är vanligt att de blir så här ledsna i början av kuren och det bara är att hålla ut?
Och ni som har gjort kuren med napp,hur gick det?

Snälla hjälp!
Mamma till tv? sm? gullungar, en p? 2 1/2 ?r (ej kurad) och en p? sex m?nader (kur startad 23 Januari, mycket lyckat!)
Bettty

Inlägg av Bettty »

Glömde säga att hon är 3 1/2 månad
Mamma till tv? sm? gullungar, en p? 2 1/2 ?r (ej kurad) och en p? sex m?nader (kur startad 23 Januari, mycket lyckat!)
father of sons

Inlägg av father of sons »

Hej :D

Efter 4 månader avtar sugbehovet drastiskt.
Sök på "napp" på forumet, finns flera bra trådar. :D
gunnar

Inlägg av gunnar »

vi har faktiskt låtit vår son behålla nappen. Det blev sånt liv när vi försökte ta bort den (han kräktes till slut). Han har nu 4 nappar i sängen så han hittar alltid någon när han vaknar upp. Vi tycker inte att det har stört kuren.
Dock vet jag att barns nappbehov minskar efter 4 månader, men men. Han har dock bara nappen när det ska sovas.
Mor till son född 4 mars 04 och son född 10 januari 07
mammamy

Inlägg av mammamy »

Hej igen Betty!
Låter som om det går bra för er, heja! Vad gäller nappen så är det helt enkelt så att om inte du är övertygad om att hon inte behöver den så är inte hon heller det :shock:. Tvekar du så låt henne behålla den och kör vidare med SHN så kan ni ta nappdusten några nätter om en månad eller två, det är mitt råd. (Som en mini-kur). Vår lille E var en ganska gnällig rackare i början men ville aldrig riktigt ha nappen, trots att vi försökte (ömma föräldraörion som inte ritkigt står ut med gnäll och gnöl hela tiden). Vad jag vill ha sagt är att det blir bättre med tiden. Men återigen, tvekar du så ta inte bort den för då funkar det inte, det är du som har ledningen! :D
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Bettty

Inlägg av Bettty »

Tack för alla svar!! Inatt gick det bättre. Hon fick sova utan napp men har haft den lite på dagen..
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"