Har kurat min son för kanske två månader sedan. Vet inte riktigt exakt tidpunkt. Allt har gått bra med tanke på hur det var förut.. Sjukdomar har varit här och hälsat på och vi har fortsatt med tider och ramsor som vanligt.. Vi har kontrollen över hans sömn iallafall...
Men till det lilla problemet.. var och varannan natt vaknar lille Joel mellan fem-tio ggr för mkt och gråter. Ibland somnar han om själv. Men oftast blir han ståendes i sängen ledsamt gråtandes. I början ramsade jag om det behövdes men han blev då fasligt arg och det slutade med en bebis som behövde tröst och mkt svårare för honom att somna om igen, han skrek upp sig...
Detta har då lett till att när han står upp och gråter att jag snabbt gått in och sedan ut så han kan somna om själv. Har han legat ner har jag ramsat och han somnat om. Både på natten och dagen om han vaknar...
Ramsan funkar när han ligger, men ska man aldrig gå in, inte ens om barnet är ledset???
Joel är väldigt känslig när tänder är på gång och vi tror att det kan vara boven för alla uppvaknanden..Med tanke på gnuggande längs soffor och annat.
Alltså min fråga igen, ska jag forsätta att gå in om jag märker att han skriker upp sig och lägga ner honom, för att snabbt gå ut och ramsa??
Eller vad gör jag för tokigt, som gör att ramsan inte alltid biter?