Barn född omkring 7 aug

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej Alfsmamma :P
Äntligen hittar du hem :P :lol: :P

Jag kan inte annat än tycka synd om dej. :cry: Ingen trevlig situation du har hamnat i. :cry: Lider med dej. :cry: Men sparkad härifrån hoppas jag inte du blir, och det jag tror inte du blir. 8)
I så fall är vi nog fler som ska kickas härifrån. :?

Finfint jobb du har fått tag i. :thumbsup: Det är du säkert värd. :P Dom där tjänsterna är inget man bara får... om du förstår. :wink:

Jag tog Ambras schema med två dagslurar pang bom :P och det går galant. :thumbsup: Inga problem. \:D/

Hanna reser sig mot allt och klarar nu av att stå själv i ca 5 sekunder. 8-[ \:D/ Jag kan lova att hon har ett blåmärke i varje nyans man kan ha i pannan. :? Nej, riktigt så illa är det inte . Men några märken har hon allt :wink:

Har varit borta och sovit hos vänner i helgen. 8)
Bara att släcka ner i sovrummet, lägga ner Hanna i resesängen, gå ut med ramsa och stänga dörren, :sleep: sen sov hon tom sex i morse. :thumbsup: Hon sa inte ett pip. \:D/
Snyggt va :?:

Ha det nu så bra och hoppas allt löser sig till det bästa för er... [-o< :heart:

Ha så gott
:heart: Kramar Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Katarina-Mamma Duracell skrev:jag däremot känner mig alltid lite nere när jag varit hos bvc, eftersom hon är så stor i kroppen vill de att hon borde vara större i maten, men nej, hon tvärvägrar allt som inte smakar risvälling eller ersättning, kan inte ens prova annan sorts välling utan att hon protesterar
Men det där är väl typiskt!? Bvc tycker så jädra mycket, men i slutändan handlar det bara om att man själv måste komma underfund med att man ska sluta bry sig, och bara gå dit för att just väga och mäta och vaccinera i bästa fall. Inget annat :!: :wink:
Nu var det ju ett tag sedan, så hur har det gått med vällingen?

Carina-71 skrev:Seeeen, inte då :P :P . Någon månad hit eller dit, spelar ingen roll om hundra år.
Du har så rätt, så rätt :!: :D Och jag hade för övrigt också röstat för att dra ner till två lurar per dag för din lille, såg senare i tråden att det dessutom redan var infört! Skönt när det funkar så bra att lägga borta också :!:
Och så beklagar jag angående din svärfar :cry: Hoppas ni kommer iväg allihopa tillsammans i år också!

NancyDrew och Mia79:

Det där ni diskuterar med att utvecklingen hänger ihop med antal veckor i magen, det stämmer ju här hemma i alla fall! Saga var två veckor för länge i magen och onödigt tidig med allt -och är fortfarande :!: Medans Tim (som kejsarsnittades ut två veckor för tidigt) inte ens sitter fortfarande :!: Fast han ålar som en kung :lol: Och kör gåstol som en äkta racerförare!
alfsmamma skrev:Så jag får väl kicken från forumet om jag tar fel beslut
:shock: :shock: Inte då! Vad tror du om oss egentligen, härifrån kickas ingen :!: (förutom porrspammare på användarforumet :wink: :roll: )
Vilket jobbigt beslut du har framför dig, jag förstår verkligen din vånda -ett sånt kanonjobb du fått :!: Inte varje dag man erbjuds ett sådant jobb inte! (inte jag i allafall :wink: :lol: , fast jag räknas nog inte till übermammorna heller i och för sig :lol: )
Måste varit turbulent för dig ett tag nu...
:(
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

:D nej, då jag tror inte så om er :) :) Ni alla är ju mina förebilder så jag har endast de godaste tankarna, det var ironiskt menat med kicken om jag tar fel beslut...

Alf har börjat sova längre på morgonen... Vi har köpt mörkläggningsgardiner (när nu ljuset äntligen kommer), vilken underbar uppfinning:-) Nu behövs varken ramsa, buffning eller dyl (så länge han är frisk). Och våra vargar har flyttat, dom var tydligen mörkrädda 8) 8)

Och tack för gratulationerna:-) Jag har ju inte börjat jobba än, fick lägga upp min tid hur jag ville så jag kommer sätta igång i mitten maj, men endast 2 dagar i veckan, inte heltid förrän till senhösten. :D :D

Vällingfråga: Är det dags att introducera fullkornsvälling?? Jag kör majsvälling nu. Hur gör ni andra?

KRAM
Mamma till två pigga och glada söner,2005 + 2010
ambra

Inlägg av ambra »

Heeeeej, Alfsmamma :!: Jag har saknat dig jätte, jättemycket :!: :D :heart: Men oj, oj, oj... vilka beslut ni måste fatta. Jag får ont i magen bara av att tänka på det.

Och eftertraktad ute på arbetsmarknaden verkar du vara, GRATTIS :!: :D

Känner att jag vill fråga och skriva mycket mer, men samtidigt som jag sitter här försöker jag hålla en viktig diskussion med käre sambon och det går inte så bra, märker jag, så jag återkommer.

Härligt att ha dig tillbaka :!:
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Hejsan
Jag ser att vi passar in här, min yngste lille föddes den 31 juli. Intressant att följa era småttingars utveckling!
Här är det inga tänder än, men vad gör det - det går alldeles utmärkt att gnaga på knäckebröd och tugga på vindruvor ändå! Inte heller kryps det även om han krummar på ryggen en aning när han är på golvet. Däremot sitter han stolt och rakryggad. Storebror satt däremot långt efter att han började krypa, det skedde ungefär i samma veva som han ställde sig upp mot saker.

Funderar en aning om 8-månadersångesten har börjat. Plötsligt kan han få jätteförvivlade gråtattacker för ingenting. För övrigt sover han bra och är nyfiken på allt som händer.
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hallå 8)
Hanna har börjat bajsa så otroligt mycket. :roll: Hinner knappt svälja sista skeden mat förrän det kommer ett stort lass i blöjan. :? Det är fyra - sex gånger per dygn. :shock: Även på natten har jag nu varit tvungen att byta bajsblöja. Det har aldrig hänt förrut. :?: :?:
Tidigare gjorde hon sitt göra på förmiddagen sen var det bra. :P
Är ni med om någon liknande :?:

Eller är det nåt knas med någonting.... :?: :?

kram Carina

Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Ursäkta skitsnacket!!! :lol: :P :lol:

/Carina

Mia79

Inlägg av Mia79 »

...
Senast redigerad av Mia79 den tor 06 apr 2006, 21:00, redigerad totalt 1 gånger.
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
ambra

Inlägg av ambra »

:shock: :shock: :D :D
Här bajsas det också helt otroligt ofta, fyra ggr om dagen kan det bli :!: Skrattade när jag läste ditt inlägg, Carina-71, för det är precis likadant här - innan maten ens är slut börjar han trycka på för att baja :!: Och då tycker jag synd om honom eftersom han sitter på rumpan just då (det kan ju vara lite svårt då) så jag lyfter upp honom lite grann, medan han ändå sitter kvar i matstolen för att underlätta "tömningen". Det måste ju se heeeelt sjukt ut :!: :D

Jag har ett framsteg att rapportera :!: Lillen kan stå på alla fyra en bra stund nu, visst är han duktig :!: =D>
Ambra
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hahaha :lol: :P :lol:
Det är helt otroligt :wink:
Vad skönt att det verkar vara normalt iallafall.
Härlig att ha er att fråga om sådanna här världsliga saker. :thumbsup: :lol:

Hihihi, precis så är det Ambra. :P :lol: :P Här står vi hela klanen och lyfter de små liven så det blir lättare att bajsa. #-o Ojojoj, vilken syn, :lol: men sån är sanningen. :mrgreen:

Ja, så duktig han är lilla Liam, snart kryper han ska du se. =D> :thumbsup:

:heart: Kram Carina

ambra

Inlägg av ambra »

#-o Nooooo... Lillen har blivit sjuk IGEN :!: Igår kväll märkte vi att han hade lite feber och nu på morgonen var den uppe i 39,2. Nu har både storebror och lillen varit sjuka 2 ggr den senaste månaden. :cry:

Liam, menar du min lille, Carina-71 :?: Han heter inte så...

Alfsmamma, hur går det för dig då :?:
Ambra
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

:oops: :oops: :oops:
Ajajaj, så dåligt jag läste. :? Det stod Lillen och inte Liam. :?
Är det Elvis han heter eller var det Storebror?

:oops: Förlåt :oops:

Kram Carina

ambra

Inlägg av ambra »

:D Ja, precis, det är Elvis han heter, men här brukar jag bara skriva lillen :!:
Stackars liten, förresten, det är så jobbigt för honom att ha feber :cry: Jag kommer ihåg att storebror blev "förkyld" och lite febrig i samband med att tänderna kom. Om jag inte minns fel blev han också lite lös i magen. Jag spanar och spanar... :D
Ambra
Mia79

Inlägg av Mia79 »

...
Senast redigerad av Mia79 den tor 06 apr 2006, 21:01, redigerad totalt 1 gånger.
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
ambra

Inlägg av ambra »

:D Hm... jag har inga dagsfärska siffror på vikt och längd. Mätte och vägde för jättelänge sedan. När lillen var precis 6 månader vägde han 9230 och längden mättes för suuuuperlänge sedan, märker jag - 69 cm lång vid 5 månaders ålder.

Får väl återkomma om saken då vi uppdaterat måtten :!: :D
Ambra
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"