"att föda..." boken?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Mamma S
Inlägg: 673
Blev medlem: tor 11 aug 2005, 10:34

Inlägg av Mamma S »

Oh, Asa forlat, jag forstod inte hur jobbigt du har det, Jag kanner mig lite dum nu som forsoker pracka pa dig en massa ovningar. :oops: :oops: Jag ska dock fundera lite och se om det ar nagra enkla ovningar som du kan gora. Men avslappning och andningsovningar ar A och O i yoga ocksa, sa det ar jattebra att du gor det!! :P Kanske ar det bast att undvika for mycket ovningar med backenet om du har sa mycket foglossning.

(Du kanske redan gor denna avlsappningsovning, men jag skriver ner den anda, det ar en typisk yogisk avslappningsovning som kan goras i hur manga varianter som helst) I avslappningsovningarna (du kan ligga pa sidan) ga igenom hela kroppen och spann och slappna av varje muskel en och en, borja nere vid tarna, nar du gjort det, sa tank dig hur du med varje andetag in fyller kroppen med varme och ljus (Jag brukar tanka att jag samlar allt ljus och styrka och gladje som finns i varlden och vid varje andetag sa flyter det in i kroppen, ju mer verklig och detaljrik man gor sina tankar ju storre effekt har det tycker jag) och hur du med varje andetag ut slapper ut all smarta och radsla ur kroppen.
Tank dig sen en liten boll av ljus som svavar ovan for din kropp och fyller alla stallen som gor ont med ljus och varme.
Tank dig sen till nagon plats som ar harmonisk for dig (den kan vara pahittad eller riktig), gor den verklig, kann dofterna och se detaljerna.
Avsluta ovningen med att tanka ett litet "mantra" som ska ga ut pa att gora dig stark och glad. Det kan vara vad som helst som ar ditt personliga mal.

Tankens kraft ar inte att forakta, man kan fa sig sjalv till mycket och laka mycket med hjalp av den, sa aven om detta kanske kanns frammande och lite humbug for vissa sa ar det en fantastisk avslappning som verkligen ger kraft. 20 minuter ungefar tar det...
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
3 fina...2005, 2007, 2010
Mindy
Inlägg: 1190
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 18:13
Ort: Umeå

Inlägg av Mindy »

Grattis farmor! :D :heart:

Angående böckerna ovan så tyckte jag "Att föda utan smärta" var lite svår, den finns dock på Bibliotek både i Piteå och i Umeå vet jag.
Håller som bäst på och förbereder mig (blev snittad förra gången och det var nog någon poäng med det för jag hade inte tränat ](*,) :oops: ) och jag tycker att jag klarar mig alldeles utmärkt med Barnaboken och länken som finns till growinlife.
Har förvisso köpt Innan du föder av Anna Wilsby och den är jättebra, men nu när jag övar så använder jag bara länken och Barnaboken. Resten finns i bakhuvudet.

Lycka till! :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"