flytta till spjälsäng på dagen - vaknar!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JH

flytta till spjälsäng på dagen - vaknar!

Inlägg av JH »

Elsa börjar bli alldeles för stor för att sova på mage i liggvagn så i dag bestämde vi oss för att låta henne sova sina dagslurar i spjälsängen istället (utom då vi går ut och går under sovpasset mitt på dagen - då sover hon på sidan i vagnen). Hon har sovit 1,5 timme mellan 8-9.30 nästan sen vi började kuren och nästan aldrig vaknat upp, men nu gjorde hon det!! :?

Hon vaknade efter 45 min, kan det vara så att hon vaknade till då och låg på ett "nytt" ställe (hon sover ju där på nätterna så så nytt kan det ju inte vara) och därför inte somnade om? Nu KAN jag inte få henne att somna om!! Hon ligger och gnölar och gnäller och tittar sig omkring.... Ramsan funkar inte, vad ska jag göra?
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
father of sons

Inlägg av father of sons »

Hej :D

"Vad nu då, är det här jag ska sova?"
"Är det Ok?"
"Vakten?"

Se det som frågor - och svara - men oroa inte med överdriven trafik. :D
Jag tror att det är övergåeende.

Berätta hur det gick!
JH

Inlägg av JH »

...nu är hon jättearg.... :x
Jenny, mamma till
Bilder på Elsa och Siri!
JH

Inlägg av JH »

...och nu plockar jag upp henne... marginalkvart... Usch hoppas det går bättre imorgon... :?
Jenny, mamma till
Bilder på Elsa och Siri!
Lotta Sthlm

Inlägg av Lotta Sthlm »

exakt samma sak hände mej när jag flyttade över henne till sängen under dagslurarna, sen pga lägenhetsrenovering och dyl hamnade hon ju i vagnen igen, men ska ju tillbaka till sängen för det är ju lite läskigt att ha henne liggandes där nu när hon blir större och snart kan klättra ur....
jag hoppas, och tror, som föregående talare att det är övergående! och som sagt, berätta hur det går så vet jag hur jag ska göra och inte göra! :wink:
Mamma till
Alva :heart: f?dd 25 juli 2004 - verktyg och schema inf?rdes vid tv? m?nader
Leia :heart: f?dd 15 november 2005 - standardmodell fr?n f?rsta b?rjan
JH

Inlägg av JH »

Hade glömt att det var så med Alva! :) Ja, jag antar att det som vanligt gäller att vara konsekvent.... :) Tänker i alla fall INTE lägga tillbaka henne i vagnen, även om det känns enklast så! Det går säkert bättre i morgon (attityd!) :lol: Skriver och berättar då!
Jenny, mamma till
Bilder på Elsa och Siri!
father of sons

:D

Så blev det för oss också när vi ändrade en lur till sängen istället för vagnen. Vaknade efter 45 min, fick verktyga en hel del... Nu går det bra, efter alla betryggande svar.

Ett tips: använd marginalkvarten åt andra hållet ( får chans att somna om ) :D

Lycka till imorgon!

JH

Inlägg av JH »

Andra dagen då Elsa sover dagslurar i spjälsängen....

Vaknade efter 45 min, liggandes på rygg (har bara vänt sig från mage till rygg 1 gång förut och då var det mest av misstag) med ena benet över kanten på spjälsängen! Glad som jag vet inte vad och med världens största grin i ansiktet :D ](*,)

Vände henne, ramsade och gick ut. Sen låg hon och snackade i 20 min och sen började hon gnälla. Gick in då och då låg hon på rygg igen och lyste som en sol när hon såg mig - SUCK!! :)

Är det bara att fotsätta eller? Kanske har jag för mycket sovtid på dagen? (1,5+1,5+45+11,5 natt)

HJÄLP! :D
Jenny, mamma till
Bilder på Elsa och Siri!
father of sons

Härligt med en så glad unge!

Benet över kanten?! Sänk sängbotten. :wink:

Om Elsa vänder till rygg skulle jag låta henne ligga kvar. Det går bra att ligga hur som helst i sängen och sova (vara nöjd) men Elsa får inte bli riktigt ledsen. Ni hör när hon ber om hjälp. :cry: Vänta tills dess, ingrip ej tidigare.

Risken med att gå in och vända, gå in och vända, gå....är att det blir underhållning. \:D/

"För mkt sovtid på dagen?" Jag vet inte, huvudsaken är att de får den sammanlagda sovtiden (15 h). Vi har två 45-lurar och en 1,5 + 12 h natt.

Det var mina tankar. :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"