Träning 2026

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
GulligaA

Re: Träning 2026

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Skönt att höra att ryggen blir bättre :heart:
Väntar fortfarande på att det sär sista ska försvinna vid armbågen. Det enda som egentligen inte funkar är bicepsträning och enarmsrodd, där måste jag använda 3-4 kg hantlar fortfarande :evil: Lite småsur över att det hänger kvar....

Foten går det sakta med säkert åt rätt håll. Och stepmaskinen fungerade jättebra där :clapping: Kändes inget i hälen alls. Bra, för jag vill gärna få in lite mer kondition nu när jag börjat dansen. Som var superrolig :dance:

Fyra pass blev det:
Mån: Dans
Tors: Styrka ök
Fre: Styrka uk
Sön: Styrka ök

Kul med festival! Jag är alldeles för dålig att komma iväg på sådant tyvärr.
Bra jobbat med passet :humbup:

Nu känns det verkligen som att vi är tillbaka :jumpgreen:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :)

Förstår att det känns trist att använda så lätta vikter till biceps och enarmsrodd, men BRA att du håller tillbaka när du känner att det inte funkar! :clap: Och så skönt med foten - att det går åt rätt håll! :heart:

Bra jobbat med alla dina pass och så roligt att höra att dansen var så rolig! :)

Mån: styrka i grupp
Tis: Styrka/rörlighet
Ons: Yoga
sedan blev det inget innan söndag som blev långpromenad + Yogalates

Nu känner jag i hela mig, att jag i princip kan köra på som vanligt igen med start denna vecka :) Kommer kanske göra om lite övningar här och där, men nu kommer jag kunna vara med på alla pass jag vill igen! :) :clapping:
Nästa vecka drar gymmet igång med höstschemat och lite nyheter, så nu gäller det att planera upp veckan :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Yogalates, det var något nytt för mig :) Var tvungen att googla, även om det nästan gick att förstå utifrån namnet vad det var ;) Körde du något pass på gymmet eller var det via youtube eller liknande?

Har det gått bra att köra på? Testat något nytt roligt i gymmets schema?

Dansen blev inställd i måndags då läraren var sjuk, så det blev enbart styrka:

Mån: Styrka uk+20 min stepmaskin
Tors: Styrka ök
Fre: Styrka uk+ 20 min stepmaskin
Sön: Styrka ök

:hearteyes:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :)

När jag gör Yoga/Pilates gör jag det hemma. Mitt gym erbjuder tyvärr inte det.
Jag har hittat en favorittjej som heter Kassandra på Youtube. :)

Trist att läraren var sjuk, men det passet får ni igen senare eller?
Bra jobbat med din träning! :humbup:

Det är denna vecka jag ska prova en nyhet, och det är på söndag:) Flowzone heter det. De "vanliga" passen har dessutom ny release denna veckan. Ja, Team och individuella är ju olika VARJE gång, men Styrka/rörlighet och Styrketräning i grupp blir nytt.

Vi hade en "Sektordag" på jobbet förra måndagen vilket innebar att man fick välja 2 aktiviteter.
Jag valde Löpteknik och Cirkelpass (dock hållt av annat gym än "mitt"), 45 min av varje. Efter det gick jag även en promenad, för vädret var så LJUVLIGT att jag inte ville gå in! Så det blev mycket träning den dagen :)
Tis: Styrka/rörlighet
Ons: Veckans individuella som var en kortlek. Drog man hjärter kunde det t.ex vara armhävningar det antal kortet visade. Kul pass! :)
Fre: Veckans Team
Sön: Eget pass på gymmet skidstaksmaskin blandat med massa annat.
En mycket bra träningsvecka! :)

Jag var tillbaka på Rehab igår, och hon sa att jag är på rätt väg med att lyssna på kroppen och backa när/om det gör ont, och anpassa till annat där det behövs. Hon vill ses igen om 2 månader.

Min plan nu med nya schemat är måndagar: Team (är så glad att de satt tillbaka det i schemat! :clapping: ) Tisdagar: styrka rörlighet. Onsdagar Styrka i grupp. Fredagar: Team. Söndagar Flowzone om det är bra. Då blir det två högintensiva, två med styrka, och ett med rörlighet och core.
Sedan kan det ju ändras om något händer.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"