Träning 2024

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2024

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Men vad tråkigt med svärmor :heart: :heart: :heart:
Och här håller jag på och gnäller, man ska vara tacksam över familjen, nära och kära :'( Förstår att du ville stanna med honom :romance-heart:

Min vecka:
Tis: Styrka ök
Ons: Dans
Tors: Styrka ök
Sön: Styrka hk

Ätfönster har jag också testat förut, med bra resultat! Jag tycker dock det är svårare att få ihop nu när tjejerna är i tidiga tonåren/pre teen, vill inte att de ska se mig hålla på att inte äta vid vissa måltider. De är vana vid att jag äter annan mat än övriga familjen, tex byter ut pastan mm. Men de är i en känslig ålder, och då jag ibland baxnar när jag får höra vilka kommentarer de kan få från jämnåriga (killar främst) om sitt utseende, så vill jag aldrig avstå en måltid i hemmet. Så de inte också börjar äta mindre (jo, mina tjejer som är som snören får kommentarer från killarna att de är tjocka och borde banta :evil: ). Vet inte om det gör till eller från, men så känner jag för tillfället.

Då var ök-träningen över för denna gång. Nu blir det istället standard helkroppsträning 2 ggr i veckan, mest för underhåll. Man orkar inte lika mycket vid deff :D Och sen mer kondition istället. Bara ett par gånger kvar på dansen innan sommaren :( Så där behöver jag ersätta med något annat för flåset :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2024

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, usch det var inget roligt alls med svärmor, och fort gick det! Hon var ju gammal...Skulle fylla 90 i september, men ändå.
Jag har också gnällt om henne genom åren, :oops: (men aldrig PÅ henne), så skäms inte!

Usch förstår PRECIS vad du menar om barnen och att äta med dem! Våra har ju båda flyttat nu, och skulle ALDRIG gjort ätfönster, eller annat framför dem. Att jag aldrig nämnt negativa saker jag tycker om min kropp, och aldrig ätit dieter och annat framför dem, hindrade dock inte vår minsta från att få en kraftig ätstörning hon hade i 7 år... :( Hon är fortfarande väldigt tunn, men har koll på läget nu...
Jag vet att jag inte bidragit till detta, men det gjorde däremot kommentarer från killar - och även tjejer i omklädningsrum - om att hon var tjock. Vilket hon ALDRIG var!! :cry: Svärmor sa även alltid att vår äldsta dotter var "så smal och fin", och att den yngsta hade "så fint hår". Indirekt var Clara smal, och i Idas huvud var hon tjock. Vi har gått igenom ett helvete så stort att det inte finns ord! :cry: Detta jävla samhälle med alla dessa ideal de översköljs av! Jag skulle inte vilja vara ung idag! Sociala medier svämmar över med hur man ska se ut! :banghead: :cry:
Så mina ätfönster håller jag för mig själv...

Bra tränat! :humbup: Ingen uppvisning denna termin heller då..? Eller har de gett med sig? :)

Det blev 6 pass denna vecka pga dubbelpass i lördags.

Mån: Veckans individuella
Tis: Yoga
Ons: 100/90/80 etc
Lör: träningsdag på gymmet med två helt främmande pass på raken, så det var jag ju tvungen att testa :) Först 45 min Fight & Power som var 2 och 2 med boxhandskar om mizar. Det var faktiskt jöttekul, men oj så jobbigt!! :shifty: Efter det var det Shape 45 min där det inte var någon puls alls, bara ett nötande med små, små muskler man inte visste att man hade!
Sön: Body Attack

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2024

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Ingen dansuppvisning i år heller, det har inte ens kommit som förslag :roll: Jag kanske får sätta ihop något eget hemma för släkt och vänner :lol:

Det blev fem pass för mig:

Tis: Styrka hk
Ons: Dans
Tors: Styrka hk
Fre: Jogging 4.7 km
Sön: Jogging 4.95 km :dance: Och hyfsat snabbt :clapping: Jag märker tydligt att det går bättre i spåret när jag inte tränat styrka (eller dans) dagen före. Vilket inte är så konstigt kanske, att pigga ben går bättre :D

Ja, usch och fy, håller med, HEMSKA TANKE att vara ung idag med alla sociala medier där man syns jämt och ständigt och pressen att se perfekt ut är HÅRD! Lider med er som fått leva med ätstörningar så länge :heart: Vilken mardröm :( Fint att det är lite bättre nu i alla fall :heartsthree:
Vår yngsta är också "mindre smal" än den äldre, och bara väntar på att någon ska kommentera det :handgestures-thumbdown:

Snyggt med träningen :clapping:
Fick du mycket träningsvärk av shape? Tänkte om man hittade muskler som man inte kom åt så mycket annars? Lät som något jag skulle gilla :) Det gör dock inte boxningen, men det är nog jättebraträning och perfekt för dig som är lite mer explosiv i tränandet än jag :lol:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2024

Inlägg av anna »

Hej! :)

DET tycker jag du ska göra! :lol: :dance: Ett släktkalas med dansuppvisning av både dig och dottern! :dance: :humbup: :clapping:

Bra jobbat med träningen! :humbup: Jo, pigga ben går säkert bättre ;) Kul att du redan ökat så mycket i både längd och tid! :humbup:

Ja, det kan inte vara lätt att vara ung idag... :( Samhället är hårt, och "kraven" är höga!
Det vi, och framförallt Ida gått igenom, önskar jag ingen :(

Det finns ett boxpass som heter BodyCombat på gymmet. Men där boxar och sparkar man ut i luften. Och då känner jag mig bara löjlig. Men i Fight and Power boxade man ju MOT något, och då var det en annan grej, och roligt! :) Jag hade mer träningsvärk efter det än efter Shape tror jag, för det var axlarna som var lite svaga dagen efter :) Tyvärr var detta två gästpass som inte kommer att komma upp i träningsmenyn på gymmet. Hade kunnat tänka mig att gå på båda då och då!

Det blev 6 pass denna veckan, men jag kommer bara räkna att det var 5. För onsdagens pass var ett alldeles ljuvligt Deep stretch Yoga, och det var inte träning i den bemärkelsen.

Mån: veckans individuella
Tis: Cirkel
(ons Deep stretch Yoga)
Fre: veckans team
Lör: PW
Sön: Body Attack.

I fredags begravdes svärmor :( Och efter det + smörgåstårta med de närmaste hemma hos oss, ville halva jag lägga mig i soffan, och halva jag ha en urladdning! Så jag lät den senare halvan vinna, för det fanns platser kvar på Veckans Team. Efteråt kände jag verkligen att det var PRECIS vad jag behövde! :heart:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"