TRÄNING 2020

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

Vilka bra presenter GulligaA!!! :clapping:
Inte bra med din övriga hälsa dock, tror som TorsMamma - gör ett Covid-test!

TorsMamma, ska läsa mer om progesteron, och hoppas min ekonomi kommer stabilisera sig framöver så man kan tänka på att köpa något till sig själv...
Eftersom jag går back varje månad är det inte läge just nu:( Plåster är förresten inget alternativ, för jag har plåsterallergi! :shifty:
Usch, det låter inte bra att du fortfarande är så dålig! Vila, vila...
Har en väninna som hade covid för c:a 5 veckor sedan. Snaken har kommit tillbaka, lite, lite. Men luktsinnet är helt väck! :shock:

"Bara" 4 pass förra veckan. Men jag ska inte tänka så, har jag bestämt.
Jag brukar vara flitig med mina 5 pass/vecka, men nu var det högtryck på att få det sista med webshopen klart!! Och nu är den KLAR! ÄNTLIGEN!!!
www.annasideer.se Man kanske behöver refresha sidan med pilen som går i en cirkel i ovankanten, men det mesta fungerar nu! Det är inlogg till mina återförsäljare som strular... :think:

Mån: Bodystep i grupp
Fre: Veckans pass i grupp (knep sista platsen tack vare att en inte dök upp! :pray: )
Lör: Konditionspasset
Sön: Cirkel/styrka i grupp.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)
Förra veckans träning:

Mån Bodystep i grupp.
Ons: Cirkel/puls i grupp
Fre: Veckans pass i grupp
Lö: konditionspasset
Sön: Cirkel/styrka i grupp.

Det har verkligen tunnat ut med folk på passen... I söndags var vi bara 4 = 1 per station! :?
Inga problem att hålla avstånd i alla fall... Och handsprit mellan varje station.

Har fått tag på ett tredje jobb! :) Får jobba hur mycket jag vill i princip, fram till jul :)
Packa delikatess-lådor med träspån och pynt på löpande band.
Passar ju mig perfekt! :) Dock vet jag inte hur det kommer påverka träningen...
Hann t.ex inte med något pass idag :(.
Och det kommer jag inte göra imorgon heller. Jobbar 10-12 på gymmet, sedan 13-16.30 på Din Deli, sedan 16.45-19.30 på gymmet igen.
Likadant på torsdag. Ja, vi får se vad jag fått till på söndag!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Grattis till jobbet :clapping: Kul :humbup:

Men oj vad du får fara omkring med det schemat :shock: Hoppas allt ligger nära. Du får kanske plocka fram några yayog-pass för att hinna med träningen. För de var väl ganska korta och effektiva?

Den här veckan mår jag mycket bättre, men har tagit det ganska lugnt ändå. Hade haft symtom alldeles för länge för att få testa mig, så det blev inget med det.

Tors: Styrka, hela kroppen, baspass
Lör: PW 50 min
Sön: Styrka, hela kroppen, långt pass med massor av övningar :D

Ha det!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Anna, grattis får man väl säga i alla fall? Säger som GulligaA, hoppas att allt ligger nära varandra?
Jag tror i alla fall du kommer att hitta ett sätt att kunna träna på och sköta jobb m.m. så det går bra för dig! :D

Skönt att du mår bättre GulligaA! Men ta det lugnt i alla fall. :D

Jag tragglar på, har en sämre vecka denna veckan så jag säger inte så mycket om det. Kör extremt lätta yoga pass på max 10 min nästan varje dag är det tänkt. Alltid något, men får lätt 38 grader i feber efter, vilket i och för sig hinner gå ner till 37,5 på typ 30 min. ;)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Åh, vad jag är trött på allt :handgestures-thumbdown: Jag vill gå på julfester med jobbet, träffa nära och kära över julhelgen och fira nyår med vänner :heart: Men så blir det ju inte nu :crying-yellow:

Det smittar av sig på ALLT. Svårt hitta motivation till det mesta, till träningen också :cry: Har verkligen tvingat mig till veckans träning.

Ons: Styrketräning, hela kroppen
Fre: PW 45 min
Sön: Styrketräning, hela kroppen

Hade ju tänkt börja med nytt träningsupplägg nu i december, men jag ger upp med det redan innan jag börjat. Blir glad bara jag orkar hålla igång med det jag gör just nu.

Tur att det finns choklad :romance-heartstiny: Och bubbel :romance-inlove: Håller mig till helgerna med det sistnämnda dock. Än så länge i alla fall :shhh:

Kram på er :heart: Ska försöka låta gladare nästa gång :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)
Ursäkta min tystnad, men det beror på att jag jobbar och jobbar och jobbar! :)
Igår jobbade jag t.ex 11 timmar med delikatesserna! :)
Gymmet och jobbet är inte så långt ifrån varandra, tar väl 4-5 min med bil, max. Man pendlar lite också, mellan själva butiken, och lagret.
Jobbar så mycket jag bara kan! Nu har jag ju chansen att EN enda månad kunna få en vettig lön! :clapping:
Här kan ni se deras hemsida https://www.dindeli.com/ Går man in här ser man vad jag håller på och packar: https://www.dindeli.com/jul/
De har OFATTBART många order!!! Det kan vara 230 presentlådor till Stockholm, 89 till Örebo, 189 till Skövde... I en oändlig ström!
Ibland packar jag presentlådor, ibland fyller jag påsar med tryffel och dekorerar, ibland fyller jag glögg eller salt i flaskor och sätter etikett... massor av olika saker gör man och jag trivs verkligen!!! :)

Trots mycket jobb förra veckan fick jag till 4 pass:
Ons: Cirkel i grupp
Fre: Veckans pass
Lör: ett veckans pass
Sän: cirkel/styrka i grupp.

GulligaA, FÅR man inte testa sig om man haft symptom länge?!
Du verkar piggare som orkat träna i alla fall, men jag håller sååå mycket med dig om hur urbota TRÅKIGT det är att inte kunna umgås och träffa folk som man vill!:(

TorsMamma, stackars dig... :( Hoppas du blir bättre snart :heart:

Jag skulle kunnat göra lite Yayog-pass trots att jag jobbat så mycket.
Och det hade jag gjort i normala fall! Men det är inte vanliga fall detta...
Så fort jag kommer hem har jag en massa mail att ta hand om med instruktioner ang. min webshop...
Det krånglar inte LITE om man säger så!! :banghead: :banghead: :banghead:
Till privatkunder är allt ok! Men till återförsäljarna... :(
Har en konsult som tar 750:-/tim + moms som ska försöka "hjälpa" oss, men han är snarare en bromskloss för att han är så luddig! :banghead:
Hittills ha denne konsult fakturerat mig c:a 33.000:-...

Så... denna veckans träning har jag hittills inte fått till :(

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Men OJ vad du jobbar, anna :shock: Förstår att du trivs ändå, det måste ju vara lite skapande och handhavande att göra fina förpackningar :) Du som är så kreativ :clapping:
Passa på och tjäna pengar nu när du har chansen, är ju ändå rätt viktigt. Kanske du kan slappna av lite mer över jul?

Svårt att komma på tips här, och du är ju så bra att få in träningen annars så jag kan kanske inte komma med något du inte tänkt på redan :think: Men vi ska ju lyfta varandra här i tråden så jag försöker ändå :D
Sätt upp ett mål varje dag, tex att du ska göra 3*10 armhävningar, 4* 15 knäböj och 3*25 sit-ups en dag. Och sen klämmer du in ett set när du kan. Utspritt på hela dagen.

Vilka fina korgar och presentförpackningar :D förstår att det är populärt!

Tre pass denna vecka:
Fre: Styrka, hela kroppen
Lör: PW 45 min
Sön: Styrka, hela kroppen

Kör rätt korta pass. Men tungt. I alla fall något. Tänker att jag ändå kommit en bit när jag får ihop tre pass en dålig vecka ;)

Ja, oss konsulter kan du inte lita på :lol: Vi tar så mycket betalt vi kan för så lite jobb som möjligt! Hoppas det löser sig snart :heart:

Kram på er :heartsthree:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer! :D :heart:

Anna, Håller med GulligaA, OJOJOJ vad du jobbar. Men är jätteglad för din skull att du dels får lite pengar i kassan och att du trivs så bra är ju super!
Har en konsult som tar 750:-/tim + moms som ska försöka "hjälpa" oss, men han är snarare en bromskloss för att han är så luddig! :banghead:
Hittills ha denne konsult fakturerat mig c:a 33.000:-...
Jag har ju liksom varit på båda sidor om detta och tycker det är galet hur du betalat 33.000 för något som du inte uppfattar som värt det. :O

Här är ju liksom viktigt att man har ett bra avtal och arbetsbeskrivning så både konsult och som uppdragsgivare. Du vet man KAN leta upp en annan som man tycker är bättre. ;)

GulligaA, heja dig, du gör i alla fall något!

Mig, förra veckan tyckte jag det var en aning bättre så jag lyckades gå promenad 3 ggr på ca 1,2 km var gång. Idag gick jag min första promenad på 3 km, så alltid något. I denna takten kanske jag blir "typ" frisk som jag trodde vid dag 100. Sa alltid om jag blir 1% friskare/dag så är jag nog frisk om 100 dagar. Så det stämmer nog. :P

Kram på er!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

Jobbade 47 tim. med delikatesserna + mina små 13 tim. på gymmet förra veckan. Fullt upp kan man säga ;).
Vi jobbar såklart även helger för att hinna med allt.
Det blir ju inga möten, julbord etc. för företagen i år.
Så då har det tydligen slagit stort att mötas online, packa upp sin delikatesslåda och träffas den vägen!
Det är väldigt fysiskt emellanåt. Backar med 24 st. hemkokt glögg flyttas och staplas.
Och bära och stapla tunga presentlådor, går mycket och står hela tiden.

Det där var faktiskt INGEN dum idé alls GulligaA! :clap: Att klämma in träningen lite då och då när man har mycket att göra!
Du HAR kommit en bit när du tycker 3 pass är en "dålig" vecka! :) För det ÄR det ju inte!
Bra jobbat!!!

TorsMamma,
Det verkar som att det vänder sakta men säkert för dig med hälsan. Skönt att höra! :heart: 100 dagar låter dock som en eeevighet...

Ang. konsulten är både jag och Sophie som hjälpt mig med webshopen REJÄLT trötta på honom nu! :( :banghead:
Han är otroligt luddig hela tiden. Har vi en fråga så svarar han aldrig rakt på sak, "så här gör man".
Värt och värt... Jag visste ju att det skulle kosta mycket när hemsidan försvann...
Jag har dock hittat en fb-sida som heter Wordpress Sverige där man kan fråga massa saker! Så det tänker vi göra nu...
Vi kanske rentav hittar en bättre konsult där, vem vet...
Problemet med återförsäljarsidorna (som har inlogg) är att produkterna visas inklusive moms. Det vill inte en åf se, den vill se exklusive moms.
Och det funkade när sidan släpptes!! Inkl. moms för privatkunder, och exklusive för åf. Plötsligt en dag blev det att alla ser inkl.moms.
Konsulten skyller på att det var en uppdatering som ställde till det!?

Min vecka, ja det blev 3 pass i alla fall... Jag försöker se detta som en mäss/marknadsperiod. När jag är i det brukar jag tillåta mig att "slarva" lite.
Fre: Veckans pass i grupp
Lör: YAYOG core
Sön: Cirkel/styrka i grupp.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Ja, det där med att mötas digitalt känner jag igen. Hade en digital AW och två digitala julavslutningar förra veckan :dance: Inte så mycket trevligt att packa upp hemma inför dessa dock, där har min arbetsgivare lite att lära sig ;)

Tre pass blev det:

Tors: Styrketräning, helkropps
Lör. PW 1 h
Sön: Styrketräning, helkropps

Nu har jag julledigt i nästan 3 veckor :D Behöver jobba någon dag i mellandagarna, men kan styra själv vilken dag det blir. Fortsätter med mina två ggr/v styrka under ledigheten. Men tänker satsa stort på PW, för att komma ut och få frisk luft och dagsljus.

God jul på er :text-merryxmas:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)
Du får rekommendera Din Deli till din arbetsgivare nästa jul GulligaA! :) ;)
Bra jobbat med träningen! Låter bra med powerwalks, man behöver luft så här års. Och sol... Men den lyser med sin frånvaro...

Trots många timmars jobb, klarade jag mina 5 pass förra veckan! :)

Mån: Tabatapass hemma
Ons: Cirkel/puls i grupp
Fre: Veckans pass var fullt :( Körde ett eget gammalt pass bredvid de andra... Inte samma sak direkt.
Lör: Kom till gymmet samtidigt som 2 tjejer som på egen hand skulle göra fredagens veckans pass. Jag hängde på! :)
Sön: Body Balance.

GOD JUL!!! :heart:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

God fortsättning! :heart:

Lyckades få till 5 pass förra veckan, för det blev dubbelpass igår.
För husfridens skull gjorde jag inget pass på julafton... Brukar göra det, men jag har varit borta så mycket nu med extrajobbet.

Ons: Ett veckans pass
Fre: Ett veckans pass
Lör: Ett veckans pass med dottern
Sön: Ett veckans pass + Bodybalance.

Söndagens veckans pass blev ett avskedspass till avdelningen "Downtown". :heart:
Den stänger imorgon, flyttar, och blir "Uptown" som öppnar den 7/1.
Gymmet har varit upplagt med gym och salar för gruppträning på övervåningen, och Downtown med crossfit, veckans pass och cirkelpass på nedervåningen. Nu flyttar den nedre avdelningen till ett helt annat ställe i sta´n. Nybyggt och fint, närmare där jag bor.
Spännande, och även lite sorgligt för jag har verkligen gillat den avdelningen!
Men nu blir det alldeles säkert ÄNNU bättre med nybyggt och dubbelt så stort. Det finns även en avdelning ute under tak, och en helt under öppen himmel. Till sommaren ska det t.ex vara Yogapass utomhus med skogen bredvid.
Uteträning kommer igång redan vecka 2. Fast det tycker jag nog blir för kallt... :|

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

God fortsättning säger jag också :occasion-santa:

Så bra att du hann med så mycket träning, trots alla jobbtimmar :D Härligt kämpat :greetings-clapyellow:

Kul med nya lokaler också :) Men nog går det väl att träna ute om det här vädret håller i sig :wink: Vi ligger på 5-10 grader :'(
Jag vill ha snöööö :occasion-snowman:

Min vecka:

Tis: PW 1 tim
Tors: PW 45 min
Fre: Styrketräning, hela kroppen
Lör: PW 1 tim
Sön: Styrketräning, hela kroppen.

Vad drar ni gränsen för vad som är ett träningspass? Inte för att det spelar någon roll här, det är ju upp till var och en av oss vad som är träning för en själv, men jag blev lite nyfiken. Jag och min man har varit ute och gått mycket i veckan och han tyckte jag var lite hård när jag sa att gällande PW så ska det vara minst 45 min för att jag ska räkna det som ett pass. Och i riktigt rask takt ska det vara, så jag blir varm och flåsig.
Sen gör jag ju ibland, även om det var ett tag sen nu, rejält jobbiga intervallprogram på crosstrainern. Då kan jag räkna 15 min som ett pass. För löpningen ser jag nog att det ska vara över 3 km, och styrketräningen kör jag minst 4 olika övningar för att det ska vara något :geek:

Har knåpat ihop ett nytt träningsprogram nu som jag börjar med efter denna vecka. Då blir det 2 ök och 2 uk-pass i veckan samt en joggingtur. Hoppas jag får till det :waiting:

Kramar :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av anna »

Hej! :)

Jag kan nog också vara lite hård mot mig själv ang. vad som räknas som pass eller inte...
Håller med om pw´s och det andra du skriver också ;).
Intervallpass på 15 minuter är definitivt ett pass även om det är kort!
Vissa av de "Veckans pass" jag går på är bara 20 minuter, men så STENHÅRDA att man bara ligger i en hög efteråt!

Årets sista rapport! :) Det var ju 53 veckor 2020, så det får vi väl gå efter! :)

Jag har uppfyllt mitt mål på 5 pass/vecka :)
269 pass delat på 53 veckor blir 5,07. Mycket nöjd! :)

Denna vecka:
Mån: Bodystep i grupp
Ons: Cirkel/puls i grupp
Tors: ett veckans pass
Lör: ett veckans pass
Sön: Vi får se om jag får plats på cirkel/styrka ikväll när jag har jobbat!? Den är full med 2 i reserv, men saker kan ändra sig längst e.m.
Om jag inte får plats gör jag ett eget veckans pass eller något.

Nu är vi alltså utan Downtown, och jag har gjort mina egna veckans pass i stora salen med egen musik i högtalarna.
Träningen begränsades eftersom det t.ex inte finns boxar och kettlebells, men det gick att få till bra pass ändå.

Uptown öppnar på torsdag! :) Jag har varit och kollat in lokalerna idag, och det ser superbra ut!!! Ska bli spännande!
Det tillkommer lite nya pass i Uptown :) Veckans pass ska nu heta "Veckans workout team".
"Veckans workout individual" kommer ligga på onsdagar och söndagar, och det ska jag testa!
Och kanske utepass... det är väl bara jag som är sjåpig med kylan...

Vi kör väl en ny tråd 2021, även om det bara är vi tre som hänger där ;)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2020

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Bra vecka, anna, och härligt att du uppfyllde målen :humbup:

Blev inte så mycket träning för mig. Min moster gick bort, i covid-19 men hon har varit dålig länge så det var nog nära ändå :cry: Så det har varit lite deppigt :heart: 75 år, inte så gammalt.
Samtid så blev min gammelfaster 97 år friskförklarad från samma virus nyligen :) Inte heller oväntat, hon är stark och seg ;)
Men lite orolig var man ju med nån som är så gammal.

Min träning:
Tis: yoga 1 tim. Hemma. Hittade ett bra pass för rörlighet, balans och core som kändes ok :) Så det blir det nog fler gånger.
Tors: Jogging 4 km.

Sen har vi gått mycket promenader hela familjen och rört oss ute. Men inte så jag kan räkna det som träning ;)

187 pass under året, ca 3.5 /v. Målet var ju tre så jag är nöjd :D

Hänger självklart med 2021 :clapping:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"