TRÄNING 2019

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Woop woop \:D/
Första veckan med fyra pass detta år :D
Tis: Styrketräning, hela kroppen, hemma
Ons: Crosstrainer, intervallpass, 25 min
Lör: Crosstrainer, 35 min
Sön: Styrketräning, hela kroppen, hemma

Mitt nya pass består av åtta övningar i supersets, 3*8 reps. Step up+enarmsrodd med hantel, hip thrust med skivstång+axelpress med hantlar, biceps curls med skivstång+ doppa hälen med handtryck samt hantelpress på fitnessboll+fällknivsplanka på fitnessboll.
Men den där fällknivsplankan, som jag hittade i en bok av Olga Rönnberg :) , var ju jättesvår :shock: Jag lyckades inte göra många reps med rätt teknik. Kanske ska köra med en standard :-k
Jag måste ju inte göra ALLT på det sätt som Olga säger :lol: Men tack för tipset, anna, behövde förnya mina övningar lite.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)
HÄRLIGT JOBBAT GulligaA!! =D> =D> =D> Skönt att du är frisk och kan köra på! :)
Vad i hela världen är fällknivsplanka på pilatesboll?

5 pass för mig:
Mån: cirkel i grupp (fick plats!! :))
Onsdag: Ett veckans pass
Torsdag: ett veckans pass
Fre: denna veckas pass i grupp. 2 minuter upphopp. Antalet avgjorde det antal man sedan skulle göra av: slamballkast, fällkniv, boxhopp, axelpress, utfall med vikt. Kul och intensivt!
Lör: ett veckans pass med 3000 m. rodd blandat med annat.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Vad är det som har hänt med forumet?? :(
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Nämen nu gick det ju??!! :)
Jag har inte kunnat komma in här på flera veckor! Har saknat er så!! :heart:
Vart ska man börja...? Äsch, jag kör inga detaljer helt enkelt.

V.12: 5 pass, varav 2 ledarledda :)
V. 13: 3 pass - som förväntat pga Amsterdamresan! ;) Men vi gick mycket! Fantastiskt trevlig resa! :) Våren hade kommit och det var magnoliaträd och tulpaner vart man såg! :)
V.14: 5 pass, varav 2 ledarledda.
V. 15: 4 pass, var rejält förkyld i början så jag vilade och tog igen det med lågpulspass i slutet av veckan.

Hur går det för er andra??

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Äntligen!! Men jag var in igår och då såg jag inte ditt inlägg, anna, men nu står det fredag?!? Och sista veckan vi rapporterade verkar saknas :-k Jaja, nu är vi här, äntligen :D Jag var på väg att starta en tråd på Flashback åt oss för att kunna rapportera bara :lol:

V14&15
Tors: Styrketräning, helkroppspass, hemma
Lör: konditionspass, (v14 spinning, v15 jogging 5 km)
Sön: styrketräning, helkroppspass, hemma

V16
Ons: styrketräning, överkropp, hemma
Tors: jogging, 4 km
Lör: styrketräning, helkroppspass, hemma
Sön: jogging 5 km

Fyra pass denna vecka \:D/ Men jag har ändå bestämt mig för att vara riktigt nöjd med att ha fått in en rutin med tre pass i veckan, vilket bara sjukdom har stoppat hittills. Det är bra!
Nu är målet vårruset på 5 km. Jag vill klara det med en km-tid på under 6 min. Just nu ligger jag på 6:35, så jag har lite att jobba på till 4:e juni :D
Spinning är fortfarande inget för mig. Det gick över förväntan bra, men det är SÅ tråkigt. Det var ju spin of hope för barncancerfonden, så man får tänka att det är för något bra :) En gång om året kan jag stå ut :D

Hoppas ni har haft det lika underbart i påskvärmen som jag! Fantastisk påskledighet i år :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)
Ja, det är minst en vecka där som är borta... :( #-o Minns att vi diskuterade både inför Amsterdam och vad fällknivsplanka på pilatesboll var och att jag kom på att jag gjort det, och spinningen. SKÖNT i alla fall att vi är på banan igen!!! =D> Det är en så bra rutin detta!
Det var i fredags jag skrev, konstigt att du inte såg det..

Gött jobbat GulligaA!!! =D> Du har ju ett tag på dig innan vårruset, så träna på! Tror nog du taggar till i skarpt läge och klarar målet! :)
Ja, är spinning för en god sak kan man stå ut ;)

Nu är det ju den förra veckan också, sedan är vi ikapp ;)
Mån: cirkel i grupp
Tis: ett veckans pass
Tors: Tabata
Fre: veckans pass utan ledare och ingen dök upp förutom jag, så jag körde själv.
Lör: 3000 m rodd blandat med annat.

Har börjat på gymmet "på riktigt" nu i påsk! :) Trivs SÅ himla bra där redan! Nu är det 50%, + min egen firma.
Mitt mål är att kunna träna 5 pass/vecka även fortsättningsvis. Det finns ju alltid tabatapass att ta till om det är stressigt.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Hej raringar. Webbhotelet försökte hjälpa till med en uppgradering av forum, men den kraschade hela hemsidan. Den låg nere i flera veckor och jag skällde på dem. Sen tröttnade jag och krävde de la på en GAMMAL backup. Därav sista veckan borta.
So sorry. Rapporterar så fort jag hinner igen. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)
Det var en kille i Mästerkocken en gång som sa "uppdateringar är av ondo!" Kan inte annat än att hålla med...;)
Bra när det tekniska funkar, mindre bra när det inte gör det...
Men nu är vi på banan i alla fall, och det är ju bra! :)

Förra veckan, 5 pass:
Måndag: cirkel i grupp
Tisdag: hemmapass
Fre: veckans pass i grupp
Lördag: hemmapass
Söndag: fredagens veckans pass, fast själv.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Ja du, det där med det tekniska..... Grejen är den att vi MÅSTE uppgradera då vi säkerhetsmässigt inte håller takten. Så nytt försök en annan gång....

Jag kör mina söndagar 1,5+3 samt tisdagar 2 resten av terminen. Har kört ett crossfit också under påsken när det mesta är stängt.

Heja er!! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Håller med om det där med uppdateringar :D Fick datorn på jobbet uppdaterad för några veckor sedan och INGET fungerar som det ska... I-landsproblem, jag vet :) Men jag gillar ju när saker är som de brukar :roll:

Som att det här forumet fungerar t.ex. :D

Haft en tuff vecka med begravning för en släkting och en annan som hamnat i respirator. Båda runt 75 år, och för att de inte skött/sköter sin hälsa alls :cry: Och deras familj och barn är på väg åt samma håll och det finns inget att göra annat än att se på och vänta på nästa ](*,) Det är så frustrerande!
Visst, alla behöver inte vara hälsofreaks och visst kan man ha otur att bli sjuk eller skada sig ändå av orsaker man inte kan påverka men LITE kan man väl försöka?!
Ursäkta, behövde bara få ur mig det här.

Så orkade inte så mycket i början av veckan, men körde sen två hårda pass i helgen:
Lör: styrketräning, hela kroppen, hemma.
Sön: löpning 6,5 km. Säsongsbästa :D

Bra jobbat tjejer!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Ok vecka för mig:

Ons: jogging 3,8 km
Lör: Styrketräning, helkroppspass, hemma
Sön: jogging 5,3 km.

Det har gått trögt i spåret i veckan :( Benen har varit tunga som bly, stegen helt utan stuns. Tror det kan ha att göra med att jag sovit illa. Har vaknat jättetidigt om morgnarna. Nu har vi fått upp rullgardinen av mörkläggningstyg som ramlade ner i vintras :) Jag hoppas det hjälper, så jag får sova lite mer.

Hoppas ni har haft en bra vecka :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej

Vaknade upp måndag morgon förra veckan med otroligt ont i nacke och axlar, kunde knappt vrida huvudet. Så det blev lugnt med träningen i början av veckan. Måste ha sovit i någon konstig ställning :-k

Fre: Styrketräning, hela kroppen, hemma
Lör: jogging, 8 km

Sen hade vi städdag i radhusområdet i lördags så jag rensade ogräs i fyra timmar. Ont i hela kroppen dagen efter, inte van med trädgårdsarbete. Har ju bara en liten radhustomt :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

GulligaA duktig du är som hänger här och uppdaterar! :D Jag ber tusen gånger om ursäkt, för trött, hinner knappt med forum. Tränar minimalt just nu och försöker hitta ett sätt att dra lite i handbromsen just nu.

Föröker hänga med här och läsa och svara i mån av tid. Kör mina karate grejer söndagar och tisdagar, men snart är terminen slut (sista maj) och då sjunker det med. Får se hur jag sen får sommaren att fungera för mig.

KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4522
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna »

Hej! :)
Men kära nå´n! Jag har trott att vi alla varit lite dåliga på att rapportera, och så är det jag som är det! :shock: :oops:
Har inte sett att ni skrivit! Brukar få mail om det, men det har inte kommit! Och så har jag själv haft så extremt mycket omkring mig och har inte prioriterat att rapportera... Nu är jag verkligen inne i gym-jobbet samtidigt som det helt plötsligt väller in order till min lilla firma.

Men hur MÅR ni?? :shock:
GulligaA, jag kan verkligen förstå din frustration om släktingar som inte försöker... Du beskriver det så väl att jag kan känna in din ilska! :(
Ja, visst kan och bör man alltid försöka!
Kul med säsongsbästa i löpspåret där i alla fall!! =D> =D> =D>
Hur går det med mörkläggningsgardiner och sömn? Bättre?
Och hur går det med nacke/axlar?
Ta hand om dig!! :heart:

Och TorsMamma, hur mår du? Det låter som att du har lite för mycket omkring dig? :heart:

Ja, då kommer det rapporter från en tid tillbaka... :oops:

V. 18:
Cirkel i grupp
Ons: pulspass i grupp
Fre: Veckans pass i grupp
Lör: låg puls/styrka
Sön: Tabata

V. 19
Mån: ett veckans pass
Tors: hemmapass
Fre: Veckans pass i grupp
Lör: ett veckans pass, lite längre
Sön: 3 km rodd blandat med annat

V.20
Hur jag än försökte fick jag inte till 5 pass, men 4 blev det.
Mån: Cirkel i grupp
Ons: ett veckans pass
Fre: veckans pass i grupp
Sön: pulspass

Ta hand om er nu!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 563
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Kul att höra från dig, anna :wink: Nä då, du är ju den som annars alltid är bäst på att rapportera (och på att träna) annars. Ibland kommer livet emellan. Men imponeras av dig som lyckas prioritera och hinna med träningen ändå =D> Snyggt jobbat :thumbsup:

Jag har kört helgträning i två veckor:
Lör: styrketräning, hela kroppen, hemma
Sön: jogging 3,8 km / 4,9 km

Vet inte riktigt vad det är som hindrar mig i veckorna. Jag ser knappt på TV eller sitter med mobilen, inte så mycket mer än vanligt i hemmet att göra, läser lite böcker men inte SÅ himla mycket och det är lugnt på jobbet. Men tiden försvinner på något vis ändå :-k

Sover MYCKET bättre nu sen när vi fick upp mörkläggningsgardinen. Det ligger nog en viss placeboeffekt i det hela :D men vad spelar det för roll, bara jag får vara pigg :mrgreen:

Nacke och axlar går lite upp och ner, i lördags körde jag mer lätta vikter och många repetitioner på träningen och avslutade med en riktigt lång och försiktig streching med fokus på just nacke och axlar, och just nu känns det mycket bättre :)

Hur går det för dig TorsMamma? Får du ordning på tillvaron? Hoppas du känner dig piggare snart :heart:

Vi hörs!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"