Hjälp. Vår 5 månaders låter oss inte sova

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mammabratt
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 06 dec 2018, 16:39

Hjälp. Vår 5 månaders låter oss inte sova

Inlägg av Mammabratt »

Hej. Vi har en 5 månaders tjej som får ersättning.
Problemen vi har är att nattetid så vill hon ha mat var 3:e timme! Och hon är en välnärd tjej som tom BVC säger att det är ok att skippa nattmålen.

Vi lägger henne mellan 19-20 på kvällen. Och hon äter som sagt 3 gånger fram tills hon vaknar mellan 07-08.

Vi gar börjat introducera gröt på dagen för stt säkerställa att hon får tillräckligt med mat på dagen.

Hur ska vi hå tillväga för att helst bli kvitt alla målen men i alla fall 2 utav dem?

Vi går snart in i väggen
Tacksam för tips och råd

Mvh
Emma
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Hjälp. Vår 5 månaders låter oss inte sova

Inlägg av TorsMamma »

Hej och välkommen!

Så som jag ser det har ni typ två val. Antingen köra SM i raketfart som jag kallar det. Den tråden kan ni läsa om här:

https://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=9790

Eller så införskaffas Internationella Sova hela natten boken, läser den 5-6 gånger. Återkommer hit när ni gjort och vi tar fram en plan och filar på hur ni vill lägga upp det hela.

Oavsett så kan jag tipsa om att det är MER mat på dagen som gäller för att man tryggt skall känna att man tar bort nattmålen och då är tyvärr inte ett grötmål tillräckligt, speciellt om ni har en välnärd flicka. Så introducera smakisar kan vara på sin plats.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"