Hur kommer jag i mål med kuren - är nu inne på natt 49...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
EnvisaMamman
Inlägg: 16
Blev medlem: tor 25 jan 2018, 04:23

Re: Hur kommer jag i mål med kuren - är nu inne på natt 49..

Inlägg av EnvisaMamman »

Tack för svar mitt i natten!

Jag gick ändå inte in, han var vaken 55 minuter och frågade. Tyckte att det lät ungefär som vanligt och inget särskilt sjuk-gnäll. Jag var också rädd att sabba till detta nya då det ju inte satt sig ännu...
Mamma till en underbar liten gosse född 5/5 2017, kur startad 9/12 2017
Gossen har även tre storebröder :D
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: Hur kommer jag i mål med kuren - är nu inne på natt 49..

Inlägg av Tin »

Hej,
och vet du vad som kan vara skont att veta. Sakra sovare, som man blir efter kuren nar det satt sig, sover ofta genom sjukdom.
Det kan vara feber, tandsprickning, hosta etc ......... men ar man varldsbast pa att sova och att somna om sa tar man det med ro. Somn ar ju basta medicinen nar man ar sjuk.
Jag kan rakna gangerna pa ena handen som nagon av min barn vaknat till pa natten under sjukdom. Sjalvklart hander det och da hjalper man till. Men som sagt en saker sovare ar en saker sovare........ vilket ar underbart. De sover sig friska.

kram Tin :heart:

Och hejja, bade dig och liten. "Sabba" lite pa vagen gor vi alla men da ar det bara att ga pa det igen.
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
EnvisaMamman
Inlägg: 16
Blev medlem: tor 25 jan 2018, 04:23

Re: Hur kommer jag i mål med kuren - är nu inne på natt 49..

Inlägg av EnvisaMamman »

Hej,

jag tänkte rapportera lite hur det gått. När han fick feber visade det sig senare vara influensan, många i familjen blev drabbade - även jag...
Han gnällde väldigt mycket i början, på dagtid. Nätterna var ungefär som de brukade, vi fortsatte att inte gå in. (Det behövdes inte.) När jag blev sjuk fick min man ta hand om nätterna. Han skötte sig riktigt bra och lyckades också få till en ramsdiskussion. Strax innan det gått två veckor med detta senaste nya - ramsdiskussionen och att vi inte går in alls - sov han hela natten till väckning 06.15. Det har han gjort förut tänkte jag och vågade inte hoppas för mycket. Natten därpå gjorde han det igen! Det har inte hänt förut! Något nytt på gång! Ytterligare natten därpå vaknade han 05.45, men somnade om efter en ramsa till 06.15. Han vaknade lite för tidigt helt enkelt. Natten därpå vaknade han redan 05.20, inte mycket gnäll, en påminnelseramsa vid 05.45 och sedan "väckning" 06.00. Lite för tidigt denna natten också. Snart kanske dags att korta ner middagsluren till 1,5 timme. Vi har inte vågat göra det ännu då han varit så trött nu när han varit sjuk. Inatt var det lite knöligare. Vaknade en stund runt midnatt och gnällde, men han tog hand om det och somnade om utan hjälp/ramsa. Sedan var det dags igen vid 03.40. Jag ramsade några gånger, han var inte alltför upprörd och somnade om efter ca. en kvart. Väcktes sedan 06.15.

Hur som helst så hoppas jag verkligen att det är på gång nu med sova-hela-natten! Jag vet att han kan!

Gå-stolen har också varit undanplockad sedan en tid tillbaka. Han började visa tecken på att åla (baklänges) men sedan kom denna dumma sjuka och allt står still. Eller, kanske inte helt, han är faktiskt uppe i krypställning och står och svajar många gånger en liten stund innan han lägger sig ner. Snart kanske! Om han bara håller sig frisk och börjar orka lite mer nu!

Och det tjocka spjälskyddet hjälper honom så att inga armar eller ben sticker ut nuförtiden!

Tack för alla bra tips jag fått här på forumet! Och allt stöd! Man känner att man har någon att berätta för hur det gått och som man vet kommer att ifrågasätta om man faller i gamla fallgropar...
Mamma till en underbar liten gosse född 5/5 2017, kur startad 9/12 2017
Gossen har även tre storebröder :D
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Hur kommer jag i mål med kuren - är nu inne på natt 49..

Inlägg av TorsMamma »

:heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"