Innan kur

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Mama123
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 17 nov 2017, 14:50

Re: Innan kur

Inlägg av Mama123 »

Tack för extremt dålig peppning..
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Innan kur

Inlägg av TorsMamma »

Hej, om du nu avbrutit kuren så är mitt råd att du ser till att hon blir frisk först och sen startar om från början. Om det var en "engångsföreteelse" så kan man säga "en gång ingen gång" och köra vidare där man var. Men har det hänt mer än en gång så säger man "2 gånger ny vana" och då kanske just attityden är borta. Då behöver du nog kurera henne först och sen hitta attityden och trycka på omstartsknappen.

Läs gärna runt här på forum om hur vi brukar rekommendera att man gör när bebisar blir sjuka. I vissa fall får man helt enkelt "vårda dem" i sängen. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Mama123
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 17 nov 2017, 14:50

Re: Innan kur

Inlägg av Mama123 »

Jag har absolut inte avbrutit kuren utan vi kör på men jag känner i alla fall att när ens barn har 40 graders feber så blir det lite undantags tillstånd. Jag kommer inte att avbryta nu utan kör på men om jag märker inatt att hon har feber så kommer jag absolut att i första hand att försöka vårda henne i sängen och göra allt jag kan som gör att hon kan sova.
Det var endast imorse jag tog upp henne, jag kör på som tänkt och min ambition är självklart att denna natt ska bli bättre än den innan.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Innan kur

Inlägg av TorsMamma »

Låter bra! Man kan och det gjorde jag, petade in en alvedonsupp från sidan av blöjan och sen lugnade så sov han vidare. Allt går! Vid snor och täppt näsa är lökreceptet att rekommendera samt höja huvudändan.

Lycka till nu!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"