Hej!
vil bara rapportera här, att det går sakta men säkert framåt. Han har sovit några hela nätter i rad, men sen i veckan kom en förkylning så då har vi haft lite uppvak igen.. Eftersom lillebror är en riktig kräkis, måste man ofta springa in både en och två gånger vid läggningar för att byta lakan.. men detta görs med en strålande attityd
Lillebror har blivit supertrygg i sin säng och insomningar och eventuella uppvak är sällan frågor om trygghet utan oftast finns det en anledning till uppvaket (tex om man råkat somna i kräk kan man vakna och säga till i 45-skarven...)
Han har blivit en så himla trygg och härlig liten person nu och allt blir bara roligare och roligare. Jag märker att han är lik storebrorsan, han har blivit rätt pigg och jag tror inte em-luren kommer hänga kvar jättelänge. redan nu känns han typ aldrig trött, och insomningarna på em-luren och vid kvällsläggningen kan ta ett tag (inte missnöjd men de kan komma kräk som stör eller så håller han på med andra grejer lixom..

).
Natt är 19.15-07.15, som vi gör nu lägger vi ca 19.10 och han somnar oftast runt 19.30. Ska vi bara fortsätta så eller kan vi lägga typ 19 för att försöka matcha att han ska somna 19.15? ska man lixom ta hänsyn till att hans insoming tar en liten stund eller är det hans ensak..?
Sen har jag läst lite här på forum att det kan rekommenderas att ta en promenad i vagn på em-luren när den börjar bli allt för stökig. Detta gjorde vi med syrran, men hon va ju sm-barn. brorsan slutade sova på em när han var 6,5 månad, eftersom han helt enkelt inte somnade alls när vi la honom längre då. dock tror jag han hade behövt sova på em ett tag till. Därför tänker jag, om/när denna lur börjar stöka för mycket (insomning tar för lång tid), att jag ska låta honom vila/sova på promenad om jag fortfarande tycker att han faktiskt behöver det. det borde då vara helt ok? =)