Vad ni kör på alla, bra jobbat! Vet inte riktigt vad som har hänt med mig men inget sprunget har det blivit på någon vecka nu. Har haft en bra ursäkt varje gång det varit dags, men kan inte komma på vad nu, så det kanske inte var så viktigt?
Funderar på om jag ska börja klassa mina dagliga timmespromenader med hunden som träningspass dock. Det första och största av mina mål med hunden är att han ska vara följsam mot mig och en övning för det är att koppla loss honom och sedan med hjälp av byten av tempo och riktning få honom att följa mig utan kommando. Mycket bra intervallträning kan jag ju säga! Blir alldeles svettig och vi har väldigt roligt.
Igår var jag ohemult trött efter att ha varit med ett av barnens klass till en bondgård hela förmiddagen och sen jobbat på lunchrasten i gassande sol (vi har haft över 30 grader ett tag nu) och när jag sedan var ute med hunden och skulle sticka iväg som ett skott men istället snubblade jag mitt i accelerationen och landade illa på ena sidan av kroppen. Inget brutet, men ett rätt så djupt sår på armbågen och helt skrubbat ben och hand. Fy så ont! Höften skyddades som tur var av mina shorts, men jag är rejält öm och känner mig verkligen inte sugen på att ge mig ut och springa de närmaste dagarna.
GulligaA, jag känner igen mig i det du säger om att gå och tänka på att man ska ta tag i det där med handstående eller brygga. Kanske går det faktiskt snabbast och säkrast om man verkligen ger sig den på det och tränar varje dag, men i mitt fall så tror jag att en mer allsidig bålstyrketräning och smidighetsträning samt oregelbundna ryck i teknikträning var det som gjorde skillnad för mig (för handstående, bryggan var en mycket oväntad bonus!) Jag känner mig inte säker utan vägg, men allt som oftast så kommer jag upp i stående och kan stå en stund innan jag går ner, utan att nudda väggen. Provade utan vägg häromdagen men då kom jag inte ens halvvägs så mycket sitter nog i huvudet (som så ofta).
Ha en finfin vecka nu allihopa så ska jag försöka att komma ihåg att rapportera (och att ha något att rapportera
Den 18 juni ska jag springa mitt 15 km-lopp