6.30 vakna, amning&gröt till frukost
8.30-9.15 fm lur
lek ute/följa storebror till förskolan
10.45 lunch, grönsaks-/köttpure & amning
11.30-14.00 middagslur
14.00 mellis + hämta storebror och lek ute
16.00-16.45 em lur
17.00 middag som lunch
18.30 kvällsgröt&amning
18.45 byta om & kvällsbus
19.00 sova
Blir det för mycket med 2,5 timmars middagslur månntro? Jag tror att det är optimistiskt att försöka få honom att sova till 7 på mornarna då resten av familjen vaknar med buller och brak kl. 6.30...
Han har ungefär detta schema redan, med lite undantag ibland. Det enda är att han inte somnar själv (somnar vid bröstet) och att han vaknar många gånger under natten, allt från 3 till 8 ggr/natt måste tutten stoppas in!
Lillebror har hela livet kräkts mycket vilket gjort mig osäker på detta med mat, hur mycket han behöver och så. När han kräks tänker jag "behöver han mer mat nu eftersom han kräkts upp det han fått" alternativt att han kanske kräks för att han fått för mycket...? Jättesvårt att veta. I alla fall måste jag fixa någon sorts system ifall han kräks mycket i sängen under kurningen. Har ju läst Anna W:s rekommendationer om draglakan med flikar, men inte riktigt förstått hur det ska göras. Skulle behöva en instruktionsvideo. Kanske någon har andra tips på hur man löser ev kräk i sängen?
Sen tror jag att det är tänder på gång just nu då det är en del strulande på kvällen. Han är extremt "aktiv" vid bröstet när jag försöker få honom att sova. Han håller på med sina händer och krafsar och gnuggar sig själv i ögonen (och krafsar och klöser på mamma!)... Är lite orolig att han ska göra illa sig sen när han ska försöka somna själv. Han "håller på" så med händerna i ögonen även när jag lagt ner honom om han inte riktigt kommer till ro. I och för sig vet jag ju inte om detta blir ett problem under kuren, får vänta och se.
Så är det mat för övrigt som har gått lite si och så med. Ibland äter han med glädje men ibland svårt att få i honom. Han känns betydligt mer "taktil" än sin storebror och man märker att han vill ta på allt, sitter och hoppar och lutar sig framåt i stolen... skulle säkert äta själv om han bara kunde.
Hmm, känns som det är massor jag funderar på men jag har ju gjort det här förut så det är väl eg bara att tuta och köra! Man och storebror sover borta de 2 första nätterna som jag tar, och så tar mannen de nästa 2 nätterna, då ska jag äntligen få SOVA för första gången på 6 mån!
Jo förresten, det här med ljud. Tycker det är svårt att "skapa" stoj och ljud i bakgrunden på ett naturligt sätt. Vi är inte så högljudda här hemma vilket jag tycker har fört till att båda barnen är lite ljudkänsliga när de sover, eller speciellt när de ska somna... Mozart på hög volym i all ära, men liksom att köra samma låtar på repeat i flera timmar VARJE kväll blir ju lite...onaturligt också. Nån som har något tips? Kommer ihåg när jag kurade O att jag var uppe hela natten och lagade kroppkakor och körde tangomusik... haha, man vill ju inte störa grannarna mitt i natten heller när man bor i lägenhet... klurigt.
1:a mars kör vi enligt planen!