Hjälp

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Allrex
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 12 nov 2016, 08:54

Hjälp

Inlägg av Allrex »

Jag håller på och kura min dotter och är inne på 5:e dygnet. Hon vaknade sista natten bara två ggr med fyra timmars mellanrum. I eget rum, utan napp så klart. Detta är den bästa natten sedan de två första veckorna efter förlossningen. Hon är nu 6 månader.

Jag har varit benhård på schemat och med ramsorna osv. Dock ständigt när det inte går exakt som det är tänk så kan jag inte släppa alla andras åsikter. Som vi så länge har lyssnat på då inget annat har fungerat. Bvcs råd har gjort att hennes sömnbrist är ännu svårare. Jag läser boken och enligt mig är det självklart! Jag behöver helt enkelt peppning, har försökt kontakta diplomerad shn utan att lyckas då jag gärna hade velat prata med någon. Jag läser boken för att bekräfta min övertygelse varje dag, men efter så svår sömnbrist och 1000 människor + bvc runt omkring som ska tycka har jag svårt att hålla isär alla tankarna.

Behöver lite backning, tips och råd för att inte tappa det. Pappan har ingen möjlighet att hjälpa till så jag måste göra detta själv.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Hjälp

Inlägg av TorsMamma »

Hej och välkommen! :D

Jamen jag tycker ju du har både pepping och svar till dig själv i ditt inlägg. :wink: :D
Dock ständigt när det inte går exakt som det är tänk så kan jag inte släppa alla andras åsikter. Som vi så länge har lyssnat på då inget annat har fungerat. Bvcs råd har gjort att hennes sömnbrist är ännu svårare.
Vad är alternativet??? Det du skriver ovan? :P
Jag läser boken och enligt mig är det självklart!
ja, just så, SJÄLVKLART!! Låt ingen annan få dig att tänka annat. Stäng av telefonen, stäng av omvärlden, lyssna innåt, se på barnet!!

Hur ser ditt schema ut? Mat, sömn, utevistelse, m.m.

En 6-mån har MASSOR med energi och äter MÄNGDER med mat, det vanligaste är att föräldern inte hänger med och matar för långsamt och för lite är min erfarenhet.

Samt massa rörelse på golvet, åla åla åla åla!!

Fortsätt nu jobba på, vad är alternativet???!!! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Allrex
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 12 nov 2016, 08:54

Re: Hjälp

Inlägg av Allrex »

Tack, ja som du skrev hade jag redan svaren :D . Jag fick prata med en underbar shn kurare som peppade mig och bekräftade att jag gjorde rätt det gav mig lugnet tillbaka. Kommer ha kontakted henne genom hela kuren.

Tacksam för ditt svar, är oerhört tacksam för allt stöd.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Hjälp

Inlägg av TorsMamma »

Toppen!! Lycka till nu! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Allrex
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 12 nov 2016, 08:54

Re: Hjälp

Inlägg av Allrex »

Tusen tack!
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: Hjälp

Inlägg av Tin »

Hej,
jag maste flika in:
Hon vaknade sista natten bara två ggr med fyra timmars mellanrum. I eget rum, utan napp så klart.
Hur bra som helst, vilket underbart jobb du gor. Vilken gava att ge til liten (och dig), den goda nattsomnen. Jag kurade ocksa bland skeptiker (min mamma ar tom bvc skoterska, :shock: ) men i mitt hjarta sa visste jag vad bade jag och liten behovde. Precis som du, vilken underbar attityd. Kor pa.

Och du, svajar det och du behover stod, rad, pepp, bara skriv har sa finns vi for er.

kram Tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
Allrex
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 12 nov 2016, 08:54

Re: Hjälp

Inlägg av Allrex »

Underbart pepp, ja precis det känns bara rätt i hjärtat! Tusen tack! ❤️
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"