Nu har jag varit helt frånvarande från forumet i flera år. Norah blev stor och livet kom emellan och forumet hanns helt enkelt inte med
Är nu tillbaka på detta fantastiska ställe eftersom Norah har blivit storasyster till en liten lillebror. Eller så liten är han inte längre, en månad gammal och dryga 2kg tyngre än när han föddes
Med storasyster fick vi aldrig till SM från start eftersom jag hade svårt att få igång en fungerande amning och allt mitt fokus hamnade på det. Med lillebror har amningen fungerat från start och mamma har varit mer avslappnad 8) . Lillebror är en liten tröttis som har mycket svårt att orka med vakenpass längre än 1,5 timme. Sover gör han oftast 2h i stöten, sällan längre (förutom på natten). Detta gör att vi brukar landa på 5 mål mat om dagen och två på natten. Förhoppningsvis kan vi minska det till fyra mål om dagen när tröttisen orkar vara vaken lite längre perioder.
Just nu ser våra dagar ut ungefär såhär:
07.00 vakna, äta, byta blöja, äta lite till
8.30-10.30 sova
10.30-12.00 äta, osv.
12.00-14.00 sova
14.00-15.30 äta, osv.
15.30-17.30 sova
17.30- 19.00 äta, bada, osv.
19.00-21.00 sova
21.00-22.30 äta, osv.
22.30 sova natt.
01 och 04 nattmål
Det börjar ju bli dags att ta bort ett nattmål. Men jag funderar på om jag ska avvakta ytterligare någon vecka tills han orkar vara vaken lite längre och då kanske orkar äta ännu mer på dagarna. Som det är nu så äter han x2 från bröst 1. När det börjar bli dags för bröst två är han oftast så trött att det inte blir ätet så himla mycket. Vad tror ni?
Kram
//Gabbi